|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mimari Animasyon Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM426 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CENGİZ USLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayar destekli tasarım terminolojisini kullanma yeteneğine sahip olur. Üç boyutlu tasarımların sanal gerçeklik görüntülerini oluşturur Bilgisayar destekli sunum tekniklerini geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mimari tasarımları üç boyutlu modellemek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayar destekli tasarımda, görüntü düzenleme, 3 boyutlu yüzey, katı modelleme, gölge, ışık ve kaplama komutları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayar destekli tasarım, 3 boyut ve katı modelleme |
Bilgisayarda pratik yapmak |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
|
2 |
BDT yazılımında kullanılan 3 boyutlu çizim komutları |
Bilgisayarda pratik yapmak |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
|
3 |
Görüntü düzenleme komutları, 3 boyutlu yüzey komutları |
Bilgisayarda pratik yapmak |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
|
4 |
Katı modelleme komutları |
Bilgisayarda pratik yapmak |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
|
5 |
Temel düzenleme komutlarının 3 boyutta kullanımı |
Bilgisayarda pratik yapmak |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
|
6 |
3 boyutlu düzenleme komutları I |
Bilgisayarda pratik yapmak |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
|
7 |
Katı modellerin yüzeylerini düzenleme |
Bilgisayarda pratik yapmak |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
|
8 |
Gölgeleme, ışık ve kaplama I |
Bilgisayarda pratik yapmak |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
|
9 |
Ara sınav |
Bilgisayarda pratik yapmak |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
|
10 |
Gölgeleme, ışık ve kaplama II |
Bilgisayarda pratik yapmak |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
|
11 |
Görselleştirme |
Bilgisayarda pratik yapmak |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
|
12 |
Farklı yazılımlarla 3 boyutlu çizim I |
Bilgisayarda pratik yapmak |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
|
13 |
Farklı yazılımlarla 3 boyutlu çizim II |
Bilgisayarda pratik yapmak |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
|
14 |
Bilgisayar destekli yazılımlara eklenti olarak çalışan görsellştirme yazılımları ve bunların kullanımı |
Bilgisayarda pratik yapmak |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
|
15 |
Final Sınavı |
Bilgisayarda pratik yapmak |
Anlatılan tüm konuları çalışarak sınava hazırlanma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
3 DS Max ile Görselleştirme, Emrah Çelik, Değişim yayınevi, 2005, İstanbul
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
1 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
2 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
1 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
1 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
0 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
0 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
1 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
0 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
0 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
1 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
1 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
1 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
1 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
1 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
2 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 68 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|