|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretmenlik Uygulaması |
|
Dersin Kodu |
: |
TEB404 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
17 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi ÖMER TUĞRULKARA Doç.Dr. FARUK YILDIRIM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Her hafta bir günlük plan hazırlar. Hazırladığı planı uygular. Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MB 101 Eğitim Bilimine Giriş MB 102 Eğitim Psikolojisi MB 201 Öğretim İlke Ve Yöntemleri MB 202 Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı MB 304 Ölçme Ve Değerlendirme MB 305 Özel Öğretim Yöntemleri I MB 309 Sınıf Yönetimi MB 312 Özel Öğretim Yöntemleri II MB 401 Okul Deneyimi MB 403 Rehberlik TEB113 Türk Dilbilgisi I: Ses Bilgisi TEB102 Türk Dil Bilgisi II:şekil Bilg TEB201 Türk Dil Bilgisi III: Kelime Bilgisi TEB202 Türk Dil Bilgisi IV: Cümle Bilgisi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Her hafta bir günlük plan hazırlayıp uygulayabilme ve portfolyo hazırlayabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dersilk |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Planlama |
Etkinliklerin Hazırlanması |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Örnek Olay
|
|
2 |
Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Etkinliklerin Hazırlanması |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Örnek Olay |
|
3 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Etkinliklerin Hazırlanması |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Örnek Olay |
|
4 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Etkinliklerin Hazırlanması |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Örnek Olay |
|
5 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Etkinliklerin Hazırlanması |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Örnek Olay |
|
6 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Etkinliklerin Hazırlanması |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Örnek Olay |
|
7 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Etkinliklerin Hazırlanması |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Örnek Olay |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Etkinliklerin Hazırlanması |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Örnek Olay |
|
10 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Etkinliklerin Hazırlanması |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Örnek Olay |
|
11 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Etkinliklerin Hazırlanması |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Örnek Olay |
|
12 |
Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması |
Etkinliklerin Hazırlanması |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Örnek Olay |
|
13 |
Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması |
Etkinliklerin Hazırlanması |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Örnek Olay |
|
14 |
Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması |
Etkinliklerin Hazırlanması |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Örnek Olay |
|
15 |
Portfolyo hazırlama. |
Etkinliklerin Hazırlanması |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Örnek Olay |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
ÖK/Dünya Bankası.(1998) Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. |
3 |
|
2 |
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. |
0 |
|
3 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. |
5 |
|
4 |
İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. |
0 |
|
5 |
Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. |
4 |
|
6 |
Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
2 |
|
8 |
Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
0 |
|
10 |
Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. |
0 |
|
11 |
Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. |
0 |
|
12 |
Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. |
0 |
|
14 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. |
5 |
|
15 |
Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. |
0 |
|
16 |
Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. |
0 |
|
17 |
Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
14 |
196 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
14 |
196 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 418 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 16.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 17 |
|
|
|