Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretmenlik Uygulaması

Dersin Kodu : TEB404

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 17

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi ÖMER TUĞRULKARA
Doç.Dr. FARUK YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Her hafta bir günlük plan hazırlar.
Hazırladığı planı uygular.
Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar.
Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MB 101 Eğitim Bilimine Giriş
MB 102 Eğitim Psikolojisi
MB 201 Öğretim İlke Ve Yöntemleri
MB 202 Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı
MB 304 Ölçme Ve Değerlendirme
MB 305 Özel Öğretim Yöntemleri I
MB 309 Sınıf Yönetimi
MB 312 Özel Öğretim Yöntemleri II
MB 401 Okul Deneyimi
MB 403 Rehberlik
TEB113 Türk Dilbilgisi I: Ses Bilgisi
TEB102 Türk Dil Bilgisi II:şekil Bilg
TEB201 Türk Dil Bilgisi III: Kelime Bilgisi
TEB202 Türk Dil Bilgisi IV: Cümle Bilgisi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Her hafta bir günlük plan hazırlayıp uygulayabilme ve portfolyo hazırlayabilme.

Dersin İçeriği : Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dersilk


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Planlama Etkinliklerin Hazırlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
2 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Etkinliklerin Hazırlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
3 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Etkinliklerin Hazırlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
4 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Etkinliklerin Hazırlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
5 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Etkinliklerin Hazırlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
6 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Etkinliklerin Hazırlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
7 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Etkinliklerin Hazırlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
8 Ara Sınav
9 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Etkinliklerin Hazırlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
10 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Etkinliklerin Hazırlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
11 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Etkinliklerin Hazırlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
12 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması Etkinliklerin Hazırlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
13 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması Etkinliklerin Hazırlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
14 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması Etkinliklerin Hazırlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
15 Portfolyo hazırlama. Etkinliklerin Hazırlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  ÖK/Dünya Bankası.(1998) Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 5 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. 3
2 Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. 0
3 Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. 5
4 İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. 0
5 Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. 4
6 Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 2
8 Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 0
9 Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. 0
10 Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. 0
11 Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. 0
12 Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. 0
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. 0
14 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. 5
15 Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. 0
16 Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. 0
17 Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 14 196
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 14 196
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 418
Toplam İş Yükü / 25 (s): 16.72
Dersin AKTS Kredisi: 17