|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uygarlık Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
TEB310 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman AYDIN CAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel tarihsel kavram ve tanımları açıklayabilecektir. Uygarlık tarihindeki ilk sosyo-ekonomik, kültürel, dinsel ve siyasi olusum ve
yapılanmaları, örneklendirerek tanımlayabilecektir. İnsanlık tarihindeki önemli olgu ve gelismeleri nedensellik iliskisi içinde ve
karsılastırmalı olarak analiz edebilecektir. Tarihi yazılı kaynaklardaki verileri dogrudan ve objektif bir yaklasımla ele alarak
sentezleyebilecektir. Modern dünyanın dinamiklerini, tarihteki ilk örnekleriyle ele alarak karsılastırmalı
biçimde elestirebilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin temel amacı, insanlık tarihinin temel evrimsel süreci ile Avrupa tarihinin sosyokültürel, ekonomik, siyasi ve bilimsel alanlardaki temel gelismelerine iliskin ögrencileri
bilgilendirmek ve onlara karsılastırmalı bir yönteme dayalı olarak analizsentez yoluyla muhakeme gücü kazandırarak, modern dünyanın dinamiklerini anlamalarını saglamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Prehistorik dönemlerden baslayarak, ilk uygarlıklar, antik YunanRoma kültürü ve siyasi gelismeleri ile Bizans ve Orta Çag Avrupası´ndaki temel gelismeleri ele almaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Uygarlık ve kültür tanımı |
|
Yansılı Düz Anlatım |
|
2 |
Mezopotamya Uygarlığı |
|
Yansılı Düz Anlatım |
|
3 |
Mısır Uygarlığı |
|
Yansılı Düz Anlatım |
|
4 |
Anadolu Uygarlıkları |
|
Yansılı Düz Anlatım |
|
5 |
Ege ve Roma Uygarlığı
|
|
Yansılı Düz Anlatım |
|
6 |
Hint medeniyeti-Çin Uygarlıkları, Fenike İbraniler
Medeniyetleri
|
|
Yansılı Düz Anlatım |
|
7 |
Arasınav |
|
Çoktan Seçmeli test |
|
8 |
İran Helenistik İslam Uygarlıkları
|
|
Yansılı Düz Anlatım |
|
9 |
Orta Asya Türk uygarlığı |
|
Yansılı Düz Anlatım |
|
10 |
Orta Amerika uygarlıkları-Aztek Maya İnka toltek |
|
Yansılı Düz Anlatım |
|
11 |
Ortaçağda Avrupa , Coğrafi keşifler, Rönesans Reform
|
|
Yansılı Düz Anlatım |
|
12 |
Aydınlanma çağı, Fransız İhtilali |
|
Yansılı Düz Anlatım |
|
13 |
Uygarlığın Temel Taşları-I |
|
Yansılı Düz Anlatım |
|
14 |
Uygarlığın Temel Taşları-II |
|
Yansılı Düz Anlatım |
|
15 |
Genel Tekrar |
|
Yansılı Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final sınavI |
|
Çoktan Seçmeli test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Can, Aydın,. Uygarlık Tarihi Ders Notları, Adana 2010
Muhammet Şahin, Uygarlık Tarihi ,Ankara 2002
Nazmi Özçelik, İlkçağ Tarihi ve Uygarlığı, Ankara 2002
Emine Yamanlar, Uygarlık Tarihi, Ankara 1999
İsmail Güven vd. Uygarlık Tarihi, Ankara 2007
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. |
0 |
|
2 |
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. |
0 |
|
3 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. |
0 |
|
4 |
İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. |
0 |
|
5 |
Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. |
3 |
|
6 |
Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. |
1 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
3 |
|
8 |
Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
5 |
|
10 |
Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. |
0 |
|
11 |
Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. |
0 |
|
12 |
Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. |
3 |
|
14 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. |
2 |
|
15 |
Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. |
2 |
|
16 |
Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. |
0 |
|
17 |
Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 70 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|