|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dünya Edebiyatı |
|
Dersin Kodu |
: |
TEB309 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Batı edebiyatının tarihi gelişimini öğrenir. Türk edebiyatı ile Batı edebiyatının tarihi gelişimini karşılaştırır. Türk edebiyatı ve Batı edebiyatındaki benzerlik ve farklılıkları tespit eder. Dünya edebiyatlarına yön veren belli başlı akımlar ve temsilcilerini tanır. Akımların neticesinde ortaya çıkan eserleri tanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Batı edebiyatının tarihi gelişimini öğrenir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk edebiyatı ile Batı edebiyatının tarihi gelişimini karşılaştırır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dünya destanları, İlkçağ medeniyetleri ve edebî kültürleri hakkında genel bilgi |
|
|
|
2 |
Dünya destanları, İlkçağ medeniyetleri ve edebî kültürleri hakkında genel bilgi |
|
|
|
3 |
Dünya destanları, İlkçağ medeniyetleri ve edebî kültürleri hakkında genel bilgi |
|
|
|
4 |
Dünya destanları, İlkçağ medeniyetleri ve edebî kültürleri hakkında genel bilgi |
|
|
|
5 |
Anadolu medeniyetleri ve Akdeniz havzasında edebî kültür |
|
|
|
6 |
Anadolu medeniyetleri ve Akdeniz havzasında edebî kültür |
|
|
|
7 |
Ara Sınav |
|
|
|
8 |
Latin medeniyetinin edebî kültürü, Batılı edebiyatların oluşumuna ve Türk’ün fikrî-edebî dünyasına etkileri, |
|
|
|
9 |
Latin medeniyetinin edebî kültürü, Batılı edebiyatların oluşumuna ve Türk’ün fikrî-edebî dünyasına etkileri, |
|
|
|
10 |
Latin medeniyetinin edebî kültürü, Batılı edebiyatların oluşumuna ve Türk’ün fikrî-edebî dünyasına etkileri, |
|
|
|
11 |
Latin medeniyetinin edebî kültürü, Batılı edebiyatların oluşumuna ve Türk’ün fikrî-edebî dünyasına etkileri, |
|
|
|
12 |
Latin medeniyetinin edebî kültürü, Batılı edebiyatların oluşumuna ve Türk’ün fikrî-edebî dünyasına etkileri, |
|
|
|
13 |
Latin medeniyetinin edebî kültürü, Batılı edebiyatların oluşumuna ve Türk’ün fikrî-edebî dünyasına etkileri, |
|
|
|
14 |
Latin medeniyetinin edebî kültürü, Batılı edebiyatların oluşumuna ve Türk’ün fikrî-edebî dünyasına etkileri, |
|
|
|
15 |
Latin medeniyetinin edebî kültürü, Batılı edebiyatların oluşumuna ve Türk’ün fikrî-edebî dünyasına etkileri, |
|
|
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. |
0 |
|
2 |
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. |
0 |
|
3 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. |
0 |
|
4 |
İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. |
0 |
|
5 |
Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. |
4 |
|
6 |
Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. |
3 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
0 |
|
8 |
Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
0 |
|
10 |
Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. |
0 |
|
11 |
Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. |
3 |
|
12 |
Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. |
3 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. |
3 |
|
14 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. |
0 |
|
15 |
Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. |
4 |
|
16 |
Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. |
4 |
|
17 |
Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 87 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|