Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Anlama Teknikleri II:dinleme Eğitimi |
|
Dersin Kodu |
: |
TEB305 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi ÖMER TUĞRULKARA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dinleme becerilerini geliştirir. Dinleme etkinlikleri açıklar. Türkçe derslerinde kullanacakları dinleme-anlama araştırmalarını anlatır. Dinleme etkinliklerinde dinleme süresini verimli kullanır. Dinleme becerisini ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygular. Dinleme becerisi bakımından Türkçe ders kitaplarını değerlendirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TEB305 Anlama Teknikleri II:dinleme Eğitimi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dinleme becerisini geliştiren yöntem ve teknikleri kullanmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dinleme becerisini geliştirici çalışmalar yapma. Ruhbilim araştırmalarından da yararlanarak dinleme etkinliğinin işleyişini ve verimlilik sürelerini belirginleştirme; dikkat sürelerinin belirlenmesi; bellekte tutma ve kavrama çalışmalarına dikkat çekme. Çeşitli ses ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, tümel dinleme-anlama, seçici dinleme-anlama çalışmalarını örnekleme. Öğretmen adaylarına, ilköğretimdeki Türkçe derslerinde kullanmak üzere çeşitli dinleme-anlama alıştırmaları gösterme, tanıtma ve bu alıştırmaları kendilerinin de geliştirebilmeleri için olanak sağlama. Sınıf içinde çeşitli dinleme alıştırmaları gerçekleştirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dinleme becerisinin önemini kavratma |
Ders notu (1. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
|
2 |
Dinleme becerisini geliştirici çalışmaların yapılması |
Ders notu (2. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
|
3 |
Ruhbilim araştırmalarında dinlemenin becerilerinin önemi |
Ders notu (3. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
|
4 |
Ruhbilim araştırmalarından da yararlanarak verimlilik sürelerini belirginleştirme |
Ders notu (3. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
|
5 |
Ruhbilim araştırmalarından da yararlanarak dinleme etkinliğinin işleyişini belirginleştirme |
Ders notu (3. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
|
6 |
Dikkat sürelerinin belirlenmesi |
Ders notu (3. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
|
7 |
Bellekte tutma çalışmalarına dikkat çekme |
Ders notu (4. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava hazırlanma |
Alıştırma ve Uygulama |
|
9 |
Çeşitli ses ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, tümel dinleme-anlama, seçici dinleme-anlama çalışmalarını örnekleme |
Ders notu (5. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
|
10 |
Öğretmen adaylarına, ilköğretimdeki Türkçe derslerinde kullanmak üzere çeşitli dinleme-anlama alıştırmaları gösterme |
Ders notu (5. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
|
11 |
Öğretmen adaylarına, ilköğretimdeki Türkçe derslerinde kullanmak üzere çeşitli dinleme-anlama alıştırmaları tanıtma |
Ders notu (6. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
|
12 |
Öğretmen adaylarına, ilköğretimdeki Türkçe derslerinde kullanmak üzere çeşitli dinleme-anlama alıştırmaları kendilerinin de geliştirebilmeleri için olanak sağlama |
Ders notu (6. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
|
13 |
Sınıf içinde çeşitli dinleme alıştırmaları gerçekleştirme. |
Ders notu (7. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
|
14 |
Sınıf içinde çeşitli dinleme alıştırmaları gerçekleştirme. |
Ders notu (8. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
|
15 |
Genel tekrar |
|
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. |
0 |
|
2 |
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. |
0 |
|
3 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. |
0 |
|
4 |
İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. |
0 |
|
5 |
Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. |
0 |
|
6 |
Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
0 |
|
8 |
Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
5 |
|
9 |
Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
0 |
|
10 |
Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. |
0 |
|
11 |
Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. |
2 |
|
12 |
Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. |
0 |
|
14 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. |
0 |
|
15 |
Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. |
0 |
|
16 |
Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. |
0 |
|
17 |
Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|