Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Anlama Teknikleri II:yazma Eğitimi

Dersin Kodu : TEB304

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. BAŞAK KARAKOÇ ÖZTÜRK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yazılı metin türleri hakkında bilgi sahibi olur.
Yazma etkinlikleri geliştirirken uygun yazma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Yazma etkinliklerinde yazma süresini verimli kullanır.
Yazma becerisini ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygular.
Yazma becerisi bakımından Türkçe ders kitaplarını değerlendirir.
Yazma çalışmalarında imla, noktalama ve yazım yanlışları bakımından Türkçeye hâkim olur.
Yazma etkinlikleri geliştirirken uygun yazma yöntem ve tekniklerini kullanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yazma yöntem ve tekniklerini uygular. Yazma etkinliklerini çeşitli değişkenler açısından kontrol altında tutar.

Dersin İçeriği : Yazma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Yazılı metin türleri konusunda öğrencileri bilinçlendirme ve uygulama çalışmalarıyla öğretmen adaylarının hem öğrenen hem de öğretici kişi olacakları bilinciyle hareket etmeleri için yazma çalışmalarının yapılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yazma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Anlatım, Soru-Cevap, : Tartışma
2 Yazmanın toplumsal boyutu üzerinde durma. Anlatım, Soru-Cevap, : Tartışma
3 Toplumsal olarak yazma becerisinde ne durumda olduğumuzu belirleme. Anlatım, Soru-Cevap, : Tartışma
4 Yazmanın önemi üzerinde durma. Anlatım, Soru-Cevap, : Tartışma
5 Yazma becerilerinde yaptığımız yanlışlıklar üzerinde durma Anlatım, Soru-Cevap, : Tartışma
6 Yazılı metin türleri konusunda öğrencileri bilinçlendirme Anlatım, Soru-Cevap, : Tartışma
7 Yazılı örnek metin türlerini inceleme. Anlatım, Soru-Cevap, : Tartışma
8 ARA SINAV Anlatım, Soru-Cevap, : Tartışma
9 Yazma çalışmalarını birbirleri arasında karşılaştırarak farkları anlayabilme. Anlatım, Soru-Cevap, : Tartışma
10 Öğretmen adaylarının yazdıkları metinlerdeki yanlışları belirleme. ... Anlatım, Soru-Cevap, : Tartışma
11 Öğretmen adaylarının yazdıkları metinlerdeki yanlışları sınıf ortamında tartışma. Anlatım, Soru-Cevap, : Tartışma
12 Metin yazma çalışması yapma. Anlatım, Soru-Cevap, : Tartışma
13 Metin yazma çalışması yapma. Anlatım, Soru-Cevap, : Tartışma
14 Metin yazma çalışması yapma. Anlatım, Soru-Cevap, : Tartışma
15 Genel tekrar Anlatım, Soru-Cevap, : Tartışma
16/17 FİNAL SINAVI Anlatım, Soru-Cevap, : Tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Özbay, Murat (2011)Yazma Eğitimi Ankara: Pegem Akademi
 Cemiloğlu,Mustafa (2001).Türkçe Yazılı Anlatım Teknikleri Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları. Yalçın, Alemdar (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri -Yeni Yaklaşımlar, Ankara: Akçağ Yayınları. Kırkkılıç, Ahmet ve Akyol Hayati (2009) İlköğretimde Türkçe Öğretimi Ankara: Pegem Akademi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. 5
2 Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. 5
3 Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. 0
4 İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. 5
5 Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. 0
6 Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 0
8 Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 5
9 Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. 5
10 Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. 0
11 Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. 5
12 Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. 0
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. 0
14 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. 0
15 Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. 5
16 Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. 0
17 Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 102
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.08
Dersin AKTS Kredisi: 4