|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Anlatma Teknikleri I:konuşma Eğitimi |
|
Dersin Kodu |
: |
TEB302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi ÖMER TUĞRULKARA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Konuşma becerisinin kuramsal boyutlarını bilir. Konuşmanın önemini kavrar. Belirli bir konuda güzel ve akıcı konuşma gerçekleştirebilir. Konuşma etkinliklerinde konuşma süresini verimli kullanır. Konuşma becerisini ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygular. Konuşma becerisi bakımından Türkçe ders kitaplarını değerlendirir. Topluluk önünde rahat bir şekilde konuşabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TEB302 Anlatma Teknikleri I:konuşma Eğitimi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Konuşma yöntem ve tekniklerini uygulamak. Konuşma etkinliklerini çeşitli değişkenler açısından kontrol etmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Konuşma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Düşüncenin betimlenmesi, açılımı, savunulması ve kanıtlanması, örneklenerek açık seçik biçimde üretim aşamasına sokuluşunun mercek altına alınması. Konuşma organları, diyafram kontrolü. Ses çalışmaları. Belli bir konuda akıcı ve güzel konuşma becerisinin geliştirilmesi. Öğretmen adaylarının, ilköğretim Türkçe dersleri için çeşitli konuşma alıştırmalarıyla tanıştırılmaları ve konuşma becerilerini geliştirebilmeleri için uygulama ortamlarının hazırlanması.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konuşma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. |
Ders notu (1. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
Bireysel Çalışma |
|
2 |
Düşüncenin betimlenmesi |
Ders notu (2. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
Bireysel Çalışma |
|
3 |
Düşüncenin savunulması |
Ders notu (2. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
Bireysel Çalışma |
|
4 |
Düşüncenin örneklenerek açık seçik biçimde üretim aşamasına sokuluşunun mercek altına alınması. |
Ders notu (3. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
Bireysel Çalışma |
|
5 |
Konuşmanın önemi |
Ders notu (4. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
Bireysel Çalışma |
|
6 |
Konuşma Biçimleri |
Ders notu (5. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
Bireysel Çalışma |
|
7 |
Konuşma organları, diyafram kontrolü.
|
Ders notu (6. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
Bireysel Çalışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava hazırlanma |
Alıştırma ve Uygulama |
|
9 |
Ses çalışmaları.
|
Ders notu (7. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
Bireysel Çalışma |
|
10 |
Ses çalışmaları. |
Ders notu (7. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
Bireysel Çalışma |
|
11 |
Belli bir konuda akıcı ve güzel konuşma becerisinin geliştirilmesi |
Ders notu (8. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
Bireysel Çalışma |
|
12 |
İlköğretim Türkçe dersleri için çeşitli konuşma alıştırmalarıyla tanıştırılmaları |
Türkçe ders kitabı incelenecek. |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
Bireysel Çalışma |
|
13 |
İlköğretim Türkçe dersleri için çeşitli konuşma alıştırmalarıyla tanıştırılmaları
|
Türkçe ders kitabı incelenecek. |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
Bireysel Çalışma |
|
14 |
Konuşma becerilerini geliştirebilmeleri için uygulama ortamlarının hazırlanması. |
Ders notu (9. Bölüm) okunacak |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
Bireysel Çalışma |
|
15 |
Etkinlikler yapılması. |
Türkçe ders kitabı incelenecek |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
Bireysel Çalışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Demirel, Özcan (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. Ankara: MEB Yayınları.
Göğüş, Beşir (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
Yalçın, Alemdar (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri -Yeni Yaklaşımlar-. Ankara: Akçağ Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. |
0 |
|
2 |
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. |
3 |
|
3 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. |
0 |
|
4 |
İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. |
0 |
|
5 |
Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. |
0 |
|
6 |
Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
4 |
|
8 |
Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
5 |
|
9 |
Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
0 |
|
10 |
Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. |
0 |
|
11 |
Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. |
1 |
|
12 |
Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. |
0 |
|
14 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. |
5 |
|
15 |
Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. |
5 |
|
16 |
Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. |
0 |
|
17 |
Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
4 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 102 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|