|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriğinin tanıtılması |
Yok |
Düz anlatım, örneklendirme |
|
2 |
Halk edebiyatı nesrinin özelliklerinin anlatılması |
Bir hafta önce belirtilen konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, örneklendirme |
|
3 |
Halk edebiyatı nesir türlerinin tanıtılması |
Bir hafta önce belirtilen konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, örneklendirme |
|
4 |
Halk edebiyatı nesir türü: masal |
Bir hafta önce belirtilen konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, örneklendirme |
|
5 |
Halk edebiyatı nesir türü: masal |
Bir hafta önce belirtilen konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, örneklendirme |
|
6 |
Halk edebiyatı nesir türü: halk hikayesi |
Bir hafta önce belirtilen konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, örneklendirme |
|
7 |
Halk edebiyatı nesir türü: Halk hikayesi |
|
|
|
9 |
Halk edebiyatı nesir türü: halk hikayesi |
Bir hafta önce belirtilen konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, örneklendirme |
|
10 |
Destan |
Bir hafta önce belirtilen konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, örneklendirme |
|
11 |
Efsane |
Bir hafta önce belirtilen konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, örneklendirme |
|
12 |
Dede Korkut Destanı |
Bir hafta önce belirtilen konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, örneklendirme |
|
13 |
Dede Korkut Destanı |
Bir hafta önce belirtilen konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, örneklendirme |
|
14 |
Köy Seyirlik Oyunu |
Bir hafta önce belirtilen konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, örneklendirme |
|
15 |
Kukla, Karagöz |
Bir hafta önce belirtilen konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, örneklendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. |
5 |
|
2 |
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. |
5 |
|
3 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. |
5 |
|
4 |
İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. |
5 |
|
5 |
Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. |
5 |
|
6 |
Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. |
5 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
5 |
|
8 |
Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
5 |
|
9 |
Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
5 |
|
10 |
Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. |
5 |
|
11 |
Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. |
5 |
|
12 |
Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. |
5 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. |
5 |
|
14 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. |
5 |
|
15 |
Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. |
4 |
|
16 |
Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. |
4 |
|
17 |
Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|