|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BİRSEL AYBEK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramları tanımlar Eğitim-öğretim-öğrenme teknolojileri arasındaki ilişkileri açıklar Derste öğretim teknolojileri ve materyal kullanmanın yararlarını kavrar Öğretim ortamında materyal kullanımında dikkat edilmesi gereken noktaların farkında olur Materyal hazırlama ilkelerine uygun bir materyal hazırlar Klasik ve modern eğitim teknolojileri arasındaki farklılıkları kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretim teknolojileri ve materyal ile ilgili temel kavramlar hakkında bir anlayış oluşturarak bir öğretim materyali hazırlama becerisi kazandırma amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitimde temel kavramlar
Eğitim ortamında araç-gereçler ve eğitim teknolojisi,
Öğretimde materyal kullanımı ve hazırlama ilkeleri,
Öğretimde yaygın olarak kullanılan materyal türleri,
klasik eğitim teknolojileri,
Modern eğitim teknolojileri,
Bilgisayar ve eğitim,
İnternet ve eğitim,
uzaktan eğitim |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitimde Temel Kavramlar |
Konuyla İlgili kaynakların taranması |
Anlatım-soru-cevap,tartışma |
|
2 |
Eğitim Ortamı ve Öğeleri |
Konuyla İlgili kaynakların taranması |
Anlatım-soru-cevap,tartışma |
|
3 |
Eğitim Programı ve Öğeleri |
Konuyla İlgili kaynakların taranması |
Anlatım-soru-cevap,tartışma |
|
4 |
Eğitim Ortamında Araç-gereçler ve Eğitim Teknolojisi |
Konuyla İlgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma |
|
5 |
Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Materyalleri |
Konuyla İlgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma |
|
6 |
Öğretimde Materya Kullanımı ve Hazırlama İlkeleri |
Konuyla İlgili kaynakların taranması ve alanına uygun öğretim materyali hazırlanması |
Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması |
|
7 |
ARA SINAV |
|
|
|
8 |
Öğretimde Yaygın Olarak Kullanılan Materyal Türleri |
Konuyla İlgili kaynakların taranması ve çeşitli materyal örneklerinin sınıfa getirilmesi için ön çalışma yapılması |
Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması |
|
9 |
Klasik Eğitim Teknolojileri |
Konuyla İlgili kaynakların taranması ve çeşitli materyal örneklerinin sınıfa getirilmesi için ön çalışma yapılması |
Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması |
|
10 |
Klasik Eğitim Teknolojileri |
Konuyla İlgili kaynakların taranması ve çeşitli materyal örneklerinin sınıfa getirilmesi için ön çalışma yapılması |
Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması |
|
11 |
Modern Eğitim Teknolojileri |
Konuyla İlgili kaynakların taranması ve çeşitli materyal örneklerinin sınıfa getirilmesi için ön çalışma yapılması |
Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması |
|
12 |
Modern Eğitim Teknolojileri |
Konuyla İlgili kaynakların taranması ve çeşitli materyal örneklerinin sınıfa getirilmesi için ön çalışma yapılması |
Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması |
|
13 |
Uzaktan Eğitim |
Konuyla İlgili kaynakların taranması ve çeşitli materyal örneklerinin sınıfa getirilmesi için ön çalışma yapılması |
Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması |
|
14 |
Bilgisayar ve Eğitim |
Konuyla İlgili kaynakların taranması ve çeşitli materyal örneklerinin sınıfa getirilmesi için ön çalışma yapılması |
Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması |
|
15 |
Televizyon ve Eğitim |
Konuyla İlgili kaynakların taranması ve çeşitli materyal örneklerinin sınıfa getirilmesi için ön çalışma yapılması |
Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması |
|
16/17 |
FİNAL |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Aybek,B.(2012). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Ders Notları
Yanpar,T.(2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme,Ankara: Anı Yayıncılık
İşman,A.(2005).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme,Ankara:Pegem Yayıncılık
Kaya,Z.(2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme,Ankara: Pegem Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. |
0 |
|
2 |
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. |
0 |
|
3 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. |
0 |
|
4 |
İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. |
3 |
|
5 |
Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. |
0 |
|
6 |
Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
3 |
|
8 |
Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
3 |
|
9 |
Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
5 |
|
10 |
Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. |
0 |
|
11 |
Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. |
0 |
|
12 |
Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. |
0 |
|
14 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. |
0 |
|
15 |
Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. |
0 |
|
16 |
Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. |
0 |
|
17 |
Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
4 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 110 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|