Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Eğitim Psikolojisi

Dersin Kodu : MB 102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Psikolojinin temel kavramlarını açıklar.
gelişim dönemi özelliklerini açıklar
Gelişim psikolojisini tanımlar
Öğrenme psikolojisini tanımlar
Öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar
Öğrenme kuramlarını açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin temel amacı yaşam sürecinde meydana gelen fiziksel, bilişsel, ahlak, kişilik, duygusal ve sosyal gelişimi incelemek, öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme kuramlarını ve öğrenme psikolojisini öğrenme

Dersin İçeriği : Eğitim psikolojisinin ilgili kavramlar, öğrenme ve gelişimle ilgili temel kavramlar, fiziksel, bilişsel, ahlaki, kişilik, duygusal ve sosyal gelişim, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim sürecine yansımaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Psikoloji ve Alt Alanları Ders kitabı incelenecek
2 Gelişim Psikolojisinin temel kavramları Ders kitabı incelenecek
3 Gelişim dönemi özellikleri Ders kitabı incelenecek
4 Fiziksel ve Bilişsel gelişim Ders kitabı incelenecek
5 Ahlaki gelişim Ders kitabı incelenecek
6 Kişilik gelişimi Ders kitabı incelenecek
7 Duygusal ve Sosyal gelişimi Ders kitabı incelenecek
8 Arasınav
9 Öğrenmeyi etkileyen etmenler Ders kitabı incelenecek
10 Davranışçı yaklaşım- Klasik koşullanma Ders kitabı incelenecek
11 Davranışçı yaklaşım- Edimsel koşullanma Ders kitabı incelenecek
12 Davranışçı yaklaşım- Bitişiklik Kuramı Ders kitabı incelenecek
13 Sosyal öğrenme kuramı Ders kitabı incelenecek
14 Gestalt kuramı Ders kitabı incelenecek
15 Bilgiyi işleme kuramı Ders kitabı incelenecek
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yıldırım, İ. (Ed.) ( 2008) Eğitim Psikolojisi, Ankara:Anı Yayıncılık. Erden, M. , Akman, Y. (1995). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi Deniz, M. E.(Ed.) ( 2007) Eğitim Psikolojisi, Ankara:Maya Akademi Senemoğlu, N. (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Ertem Matbaacılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. 0
2 Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. 0
3 Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. 2
4 İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. 0
5 Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. 0
6 Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 0
8 Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 0
9 Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. 0
10 Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. 0
11 Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. 0
12 Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. 0
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. 1
14 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. 2
15 Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. 1
16 Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. 4
17 Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 110
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.4
Dersin AKTS Kredisi: 4