Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevre Politikası

Dersin Kodu : PM-508

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUZAFFER YÜCEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yurt dışında uygulanan çevre politikalarını öğrenir ve tartışır.
Avrupa Birliği’nin çevre politikasını öğrenir.
Türkiye’de uygulanan çevre politikalarını öğrenir ve tartışır.
Mevcut uygulanan çevre politikaları ile olması gereken çevre politikaları arasındaki uygunluk ve farklılıkları öğrenir ve tartışır.
Sürdürülebilir kalkınmanın sağlanması için gereken çevre politikalarının oluşturulması hakkında bilinçlenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dünyada ve ülkemizde oldukça yeni olan çevre koruma fikrinin ve hareketinin gelişmesine katkı koymak, yabancı ülkelerde ve Türkiye’de uygulanan çevre politikalarını öğrenerek, daha sağlıklı bir çevrede yaşamanın olanaklarını sağlamaya çalışmaktır.

Dersin İçeriği : Sürdürülebilir kalkınmanın gereği olarak Dünyada uygulanan çevre politikaları da dikkate alınarak Türkiye’de uygulanan mevcut çevre politikaları ile olması gereken çevre politikaları arasındaki uygunluk ve farklılıkları öğrenilir ve tartışır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çevre sorunlarına karşı oluşan ilk çevre hareketleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
2 Dünyada uygulanan çevre politikalarının tarihsel gelişimi Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
3 Dünyada uygulanan çevre politikaları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
4 Avrupa Birliği’nin çevre politikası Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
5 Uluslararası çevre konferansları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
6 Uluslararası çevre konferanslarına devam Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
7 Uluslar arası çevre konferanslarının Türkiye’ye etkileri Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Power Point Sunumu
8 Arasınav - -
9 Kalkınma planları ve yıllık programlarda çevre politikaları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
10 Kalkınma planları ve yıllık programlarda çevre politikalarına devam Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
11 Meclisteki partilerin çevre programları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
12 Sürdürülebilir kalkınma için çevre politikalarının önemi Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
13 Türkiye’deki mevcut çevre politkalarının değerlendirilmesi Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
14 Konu ile ilgili örneklerin irdelemesi ve sorgulanması Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
15 Konu ile ilgili örneklerin irdelemesi ve sorgulanması Anlatılan tüm konuları çalışarak sınava hazırlanma Power Point Sunumu
16/17 Yılsonu Sınavı - -


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  • Keleş, R., C. Hamamcı, 2005. Çevre Politikası, İmge Kitapevi Yayını, Ankara. • Yücel, M., 2000. Çevre Sorunları. ÇÜ Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 109. Adana • Kalkınma planları • Çevre ile ilgili yasal düzenlemeler • Bundesumweltministerium, Umweltbundesamt,1995. Handbuch Umweltcontrollıing. Verlag Franz Vahlen, ISBN 3-8006-1929-6, München. • Buchwald/Engelhardt, 1996. Bewertung und Planung im Umweltschutz. Band 2. Economica Verlag, ISBN 3-87081-492-6, Bonn.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 3 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 4
2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. 5
3 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4
4 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. 5
5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
6 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5
7 Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. 4
8 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. 5
9 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. 5
10 Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
11 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. 5
12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
13 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 4
14 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 0
15 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 0
16 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 5
17 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. 3
18 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 20 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6