Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seç Ders ( Modern Dans)

Dersin Kodu : SYS440

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SİBEL VURAL
Öğr.Gör. BANU NURDAN AVCIBAŞI

Dersin Öğrenme Kazanımları : farklı yaş gruplarında dans becerisini geliştimek
İnsan hareket sistemi ve sportif hareketlerini değerlendirme
Temel spor becerilerini uygulayabilmek
Uzmanlık alanında ileri düzey bilgi,deneyim ve beceri sahibi olmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dans bilmeyen öğrencilere dans etmeyi öğretmek. Modern dansın temel prensipleri hakkında bilgi vermek, modern dans stilinin ve dans tekniklerinin öğretimi ve öğrencileri çalıştırarak dans gelişimlerini sağlamak.

Dersin İçeriği : Dansı ve dans edebilmeyi öğrenme. Dansı bilmeyen öğrencilere dans etmeyi öğretmek. Modern dansın temel prensipleri hakkında bilgi vermek, modern dans stilinin ve dans tekniklerinin öğretimi ve öğrencileri çalıştırarak dans gelişimlerini sağlamak. Modern dans edebilme becerisi kazandırabilmek.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dans Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Modern dansın önemi, dans eğitimi dersi ile ilgili kavramlar Uygulama Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma
2 Ritim eğitim ve dans çalışmaları Uygulama Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma
3 Temel bale hareketleri, duruş, pozisyon, denge, çalışmaları Uygulama Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma
4 Temel bale hareketleri, pozisyon, duruş, dönüş, denge çalışmaları Uygulama Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma
5 Dairesel figürler ve dönüşler, pivot örnekleri, pratik uygulamalar Uygulama Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma
6 Dairesel figürler ve dönüşler, pivot örnekleri, pratik uygulamalar Uygulama Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma
7 Denge çeşitleri ve örnek pivot çalışmaları Uygulama Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma
8 Vize Uygulama Uygulama
9 Modern dansta temel adım Uygulama Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma
10 Modern dansta temel adım, duruş çalışmaları Uygulama Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma
11 Modern dansta temel adım, duruş, dönüş, denge, pozisyon çalışmaları Uygulama Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma
12 Modern dansta temel adımlar, duruşlar, dönüş, denge, dans pozisyonları Uygulama Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma
13 Ritim duygusunun gelişmesi ve müziğe uygun ritmik hareketler yapabilme Uygulama Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma
14 Yaratıcı dans ve modern dans uygulamaları koreografi çalışmaları Uygulama Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma
15 Sınava hazırlık çalışmaları. Uygulama Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma
16/17 Final Uygulama Uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Altay F. Bulca Y. Ritim Eğitimi Ve Dans. Spor yayınevi. Ankara, 2006.
 Gazi UMDU, ders notları, Anadolu üniversitesi 2007
 Türkiye Dans Sporları Federasyonu yayınları
 Dünya Dans Federasyonu yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 0
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 0
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 4
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 5
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 2
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 1
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 3
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 2
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 1
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4