|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seç Ders ( Modern Dans) |
|
Dersin Kodu |
: |
SYS440 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SİBEL VURAL Öğr.Gör. BANU NURDAN AVCIBAŞI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
farklı yaş gruplarında dans becerisini geliştimek İnsan hareket sistemi ve sportif hareketlerini değerlendirme Temel spor becerilerini uygulayabilmek Uzmanlık alanında ileri düzey bilgi,deneyim ve beceri sahibi olmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dans bilmeyen öğrencilere dans etmeyi öğretmek. Modern dansın temel prensipleri hakkında bilgi vermek, modern dans stilinin ve dans tekniklerinin öğretimi ve öğrencileri çalıştırarak dans gelişimlerini sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dansı ve dans edebilmeyi öğrenme. Dansı bilmeyen öğrencilere dans etmeyi öğretmek. Modern dansın temel prensipleri hakkında bilgi vermek, modern dans stilinin ve dans tekniklerinin öğretimi ve öğrencileri çalıştırarak dans gelişimlerini sağlamak. Modern dans edebilme becerisi kazandırabilmek. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dans Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Modern dansın önemi, dans eğitimi dersi ile ilgili kavramlar |
Uygulama |
Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma |
|
2 |
Ritim eğitim ve dans çalışmaları |
Uygulama |
Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma |
|
3 |
Temel bale hareketleri, duruş, pozisyon, denge, çalışmaları |
Uygulama |
Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma |
|
4 |
Temel bale hareketleri, pozisyon, duruş, dönüş, denge çalışmaları |
Uygulama |
Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma |
|
5 |
Dairesel figürler ve dönüşler, pivot örnekleri, pratik uygulamalar |
Uygulama |
Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma |
|
6 |
Dairesel figürler ve dönüşler, pivot örnekleri, pratik uygulamalar |
Uygulama |
Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma |
|
7 |
Denge çeşitleri ve örnek pivot çalışmaları |
Uygulama |
Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma |
|
8 |
Vize |
Uygulama |
Uygulama |
|
9 |
Modern dansta temel adım |
Uygulama |
Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma |
|
10 |
Modern dansta temel adım, duruş çalışmaları |
Uygulama |
Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma |
|
11 |
Modern dansta temel adım, duruş, dönüş, denge, pozisyon çalışmaları |
Uygulama |
Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma |
|
12 |
Modern dansta temel adımlar, duruşlar, dönüş, denge, dans pozisyonları |
Uygulama |
Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma |
|
13 |
Ritim duygusunun gelişmesi ve müziğe uygun ritmik hareketler yapabilme |
Uygulama |
Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma |
|
14 |
Yaratıcı dans ve modern dans uygulamaları koreografi çalışmaları |
Uygulama |
Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma |
|
15 |
Sınava hazırlık çalışmaları. |
Uygulama |
Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma, model olma, bireysel çalışma |
|
16/17 |
Final |
Uygulama |
Uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Altay F. Bulca Y. Ritim Eğitimi Ve Dans. Spor yayınevi. Ankara, 2006.
Gazi UMDU, ders notları, Anadolu üniversitesi 2007
Türkiye Dans Sporları Federasyonu yayınları
Dünya Dans Federasyonu yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
3 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
0 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
0 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
5 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
4 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
5 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
2 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
1 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
3 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
2 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
1 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|