|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Bilgi. Tekn. |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman YOLDAŞ ERDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayarı ve işletim sistemlerini etkili şekilde kullanmayı bilir. Yeni ve var olan belgeleri düzenler ve kullanıma hazır hale getirir. Yeni şekiller yaratır ve/veya var olan şekilleri düzenler. Verilerle matematiksel ve mantıksal hesaplamalar yapar. Yeni tablolar yaratır ve/veya var olan tabloları düzenler. Verileri sıralar ve filtreler. Verileri kullanarak değişik grafikler çizdirir. Herhangi bir konu hakkında sunu hazırlar. İnternet temel kavram ve terimlerini bilir. FTP yapar ve Webde gezinir. Arama motorları ve e-posta kullanımını bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel terimler ve kavramlar. Bilgisayarın yazılım ve donanım birimleri ve işlevleri, bit, Byte kavramları, İşletim Sistemleri. |
|
|
|
2 |
Windows işletim sistemine giriş. Masaüstü, Görev çubuğu, İnternet explorer, Belgeler, Geri dönüşüm kutusu.Başlat Menüsü. |
|
|
|
3 |
Programlar, Ayarlar ve Denetim Masası, Donatılar ,Sistem araçları. Windows gezgini ve menüleri. |
|
|
|
4 |
Dosya ve klasör yaratma,silme, arama,bulma, yeniden adlandırma, sıkıştırma, kopyalama ve taşıma, Farklı Dosya yapıları, Kısayol yaratma. |
|
|
|
5 |
Kelime İşlemcilere giriş, Word menü çubuğu, simgeler, durum çubuğu, cetvel, Dosya açma,kapama, kaydetme ve belge yazdırma, Metin yazma ve üzerinde d |
|
|
|
6 |
Kelime işlem programında tablolar, listeler oluşturma, küçük resim, dosyadan resim ekleme. |
|
|
|
7 |
Metin yazma uygulamaları |
|
|
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
Hücreler ve hücre yapıları, Hücrelerle matematiksel işlemler yapma |
|
|
|
10 |
Hücrelerle mantıksal işlemler yapma, Hücre sıralama ve filtreleme |
|
|
|
11 |
Verilerden grafik çizdirme, değişik grafik türleri uygulamaları |
|
|
|
12 |
İnternet temel terimleri ve kavramları |
|
|
|
13 |
FTP kullanımı ve Webde gezinme |
|
|
|
14 |
Arama Motorları ve E-posta |
|
|
|
15 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
16/17 |
* Haftalara arasınav ve final sınavları dahildir. |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen konusunda, yoğun bakım prensipleri ve reanimasyonda görülen ARDS (Acute respiratory distress syndrome), SIRS (systemic inflammatory response syndrome), sepsis ve septik şok gibi hastalıklar hakkında temel bilgi sahibi olma |
0 |
|
2 |
Anestezi altındaki bir hastanın nasıl izlenmesi gerektiğini, anestezi uygulaması sırasında ortaya çıkabilecek komplikasyonları ve tespit yöntemlerini, ameliyat sonrası ortaya çıkan ağrının tedavisinde kullanılacak yöntemleri bilme |
0 |
|
3 |
İnsanların anatomik ve fizyolojik yapısı, organ sistemlerinin (sinir, dolaşım, solunum, boşaltım, sindirim ve s.) anestezi uygulaması ile ilişkisi ve hastalıkları, akut ve kronik ağrı ve tedavileri, anestezide kullanılan anestezik, sedatif, hipnotik ve analjezik ilaçlar ile yardımcı ilaçların etkileri, uygulama yolları, dozları, organ sistemlerine etkileri, anestezi uygulaması sırasında ve sonrasında gözlenen komplikasyonlar hakkında temel bilgi sahibi olma |
0 |
|
4 |
Anestezi uygulaması sırasında, öncesinde ve sonrasında yapılacak işlemleri ve kullanılacak ilaç ve malzemeleri kliniğin protokollerine uygun bir şekilde planlayabilme |
0 |
|
5 |
Kardiyopulmoner resüsitasyon gereken bir hastayı tanıyarak, gereken ilaç ve malzemeleri planlayabilme |
0 |
|
6 |
Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve hijyen kurallarının uygulanmasını her hastada ve her durumda gerçekleştirebilme |
0 |
|
7 |
Temel monitörizasyon yöntemlerini (kalp hızı sayımı, kan basıncı ölçümü vb) uygulayabilme ve ileri monitörizasyon gereçlerini (arter kateterizasyonu, santral venöz kateterizasyon) hazırlayabilme |
0 |
|
8 |
Anestezistin istediği anestezik ve diğer ilaçları, intravenöz mayi, kan ve kan ürünlerini hazırlayıp, istendiğinde uygun yoldan hastaya uygulayabilme, spinal, epidural anestezi uygulamaları ile periferik sinir blokları için gereken hazırlığı yapabilme ve ameliyat sonrası ağrının tedavisinde hekim tarafından order edilen analjezik ilaçları hastaya uygulayabilme |
0 |
|
9 |
Kardiyopulmoner resüsitasyon gereken bir hastada gereken ilaç ve malzemeleri hazırlayabilme, kullanıma sunma ve endotrakeal intübasyon uygulamasını kliniğin protokollerine uygun bir şekilde planlayabilme |
0 |
|
10 |
Anestezi cihazlarının doğru bir şekilde çalışmasını sağlayabilme, bu cihazların kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yapabilme/yaptırma ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlama |
0 |
|
11 |
Genel ve bölgesel anestezi uygulaması sırasında ve postoperatif dönemde hastayı tek başına takip ederek anestezi derinliği ve yaşamsal parametreleri sürekli izleyebilme ve istenen aralıklarla kaydedebilme, ilaçların yaratabileceği komplikasyonları tanıyabilme ve yaşamsal parametrelerde ortaya çıkan kritik değişiklikleri tanıyıp hızla hekime haber verebilme |
0 |
|
12 |
Mezun olduktan sonra yeni bilgi ve beceriler öğrenebilme ve öğrendiği yeni bilgi ve becerileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olma ve mesleki teknolojik gelişmeleri izleme |
0 |
|
13 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Ameliyathane içinde ve dışında mesleki kimliğine yakışır bir uslüpte davranabilme |
0 |
|
15 |
Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alma, yaralanmalarda ilk müdaheleyi bilme |
0 |
|
16 |
Anestezi polikliniğinde hastaları istenen şekilde hazırlayabilme, temel ölçüm yöntemlerini uygulayabilme |
0 |
|
17 |
Anestezi uygulaması sırasında vücuttaki temel hemodinamik parametrelerin izlenmesi ve sıvı replasmanı, kan ve kan ürünleri transfüzyonu hakkında temel bilgi sahibi olma |
0 |
|
18 |
Kardiyopulmoner resüsitasyon konusunda temel bilgiye sahip olma |
0 |
|
19 |
Anestezi cihazının çalışma mekanizması ve bakımı hakkında bilgi sahibi olma |
0 |
|
20 |
Monitörizasyon yöntemlerinin isimlerini sayabilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|