Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Maden İşletme Tesis Dizaynı |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD418 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AHMET DAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Rezerv türlerini bilir/belirler. Bir maden yatağının işletilebilirliğini belirler. Optimum üretim kapasitesini belirler ve bu üretim kapasitesine göre yeraltı/açık işletme ilk yatırımları planlar. Yer altı işletmesinde kazı, nakliye sistemlerini analiz ederek optimum seçim/boutlandırmalar yaparak minimum maliyetlerde üretimi gerçekleştir. Madencilik yazılımlarını bilir bir tanesini kullanabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere, daha önce almış oldukları derslerden edinilen bilgileri bir maden yatağının varlığından üretimi aşamasına kadarki bütün işletilme faaliyetlerinin planlanması, makine/ekipman seçimi ve boyutlandırılması konularında kullanabilme becerilerini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Herhangi bir yatağın ekonomik olarak değerlendirilebilmesi/ Yöntemi seçimi/ Ocak sınırlarının belirlenmesi ve üretim planlaması/ Optimum kapasite ve üretim süresinin belirlenmesi/ Ayak sayısının belirlenmesi/ Optimum kuyu lokaysonu ve açık işletme başlangıç noktasının belirlenmesi/ Optimum kat aralığının belirlenmesi/ Kuyu ve galerilerin boyutlandırılması ve ekipman seçimi/ Açık işletmelerde dragline seçimi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bir maden yatağının işletilebilirliği. |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
2 |
Optimum kapasite ve üretim süresinin belirlenmesi.
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
3 |
Otimum kuyu yeri seçimi. |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
4 |
Optimum katlar arası mesafenin belirlenmesi.
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
5 |
Kuyu projesinin hazırlanması. |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
6 |
Kuyu projesinin hazırlanması. |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
7 |
Ana ve damar içi hazırlıklarının boyutlandırılması.
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
8 |
Ana ve damar içi hazırlıklarının boyutlandırılması. |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
9 |
Arasınav |
|
Yazılı sınav |
|
10 |
Yer altı nakliye sistemleri ve makine ekipman seçimi ve boyutlandırılması. |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
11 |
Yer altı nakliye sistemleri ve makine ekipman seçimi ve boyutlandırılması. |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
12 |
Dragline seçimi |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
13 |
Bir yazılımla ocak planlama |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
14 |
Bir yazılımla ocak planlama |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
15 |
Bir yazılımla ocak planlama |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
16/17 |
Dönemsonu sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
0 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
0 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
3 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
5 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
0 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
4 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
0 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
0 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
0 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
0 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
0 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
0 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|