Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Metalik Cevherleri Zenginleştirme Yönt.

Dersin Kodu : MMD410

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OKTAY BAYAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Cevher hazırlama üzerine oluşturulan alt yapının metalik cevher cinsine göre zenginleştirilmesini bütüncül olarak değerlendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Cevher hazırlama işlemlerinde kullanılan yöntem ve cihazlara bağlı olarak metalik cevherler hakkında genel bilgi, zenginleştirme yöntemlerinin akım şemalarının oluşturulması ve mevcut tesislerin zenginleştirme yöntemlerinin incelenmesi

Dersin İçeriği : Demir, bakır, kurşun-çinko, krom, mangan, altın-gümüş, nikel, platin, cıva, arsenik, antimuan, nadir toprak elementleri, uranyum, alüminyum zenginleştirilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dershane


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, Demir. Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma, gösterim
2 Kromit Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma, gösterim
3 Mangan Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma, gösterim
4 Civa, Antimuan ve Arsenik Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma, gösterim
5 Kurşun Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma, gösterim
6 Çinko Kitap okuma Düz anlatım, tartışma, gösterimi
7 Bakır Kitap okuma Düz anlatım, tartışma, gösterim
8 Alüminyum Kitap okuma Düz anlatım, tartışma, gösterim
9 Uranyum Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma, gösterim
10 Altın Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma, gösterim
11 Gümüş Kaynak okuma Sunu; slayt gösterisi
12 ARA SINAV
13 Nikel ve Kobalt Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma, gösterim
14 Nadir Toprak Elementleri Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma, gösterim
15 Platin Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma, gösterim
16/17 FİNAL SINAVI Kaynak okuma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Metalik Cevherleri Zenginleştirme Yöntemleri Ders Notları, Prof. Dr. Oktay Bayat, 2011 (basılmamış).
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 4
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 4
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 4
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 5
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 4
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 5
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 5
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 4
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 4
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 4
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 4
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 4
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 4
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 4
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3