Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Maden Kazı Ve Mekanizasyon |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD408 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ADEM ERSOY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kazı makinalarının donanım ve teknolojisini tanır. İşe uygun makina seçimini yapar. Kazı makinalarından optimum verim elde etmeyi bilir. Kazı verimine etki eden faktörleri anlar. Kazı makinalarının güvenli olarak çalıştırılmasını bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Maden, galeri, tünel ve mühendislik yapılarında kullanılan kazı makinalarının donanım ve teknolojisini tanıtmak, kazı makinalarının verimini etkileyen faktörleri belirlemek ve potimum makine seçimini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Galeri ve tünel açma makinaları; açık ve yeraltı işletmelerinde kullanılan kırıcılar ve keskiler; kesme prensipleri, makina verimini etkileyen kayaç özellikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik mimarlık fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kazı mekaniği ve mekanizasyonuna giriş |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders |
|
2 |
Kömür kazısında mekanizasyonu sağlayan makinalar |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders |
|
3 |
Galeri ve tünel açma makinaları |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders |
|
4 |
Açık işletmelerde kullanılan kazı ve yükleme makinaları |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders |
|
5 |
Yer altı işletmelerinde kullanılan kazı ve yükleme makinaları |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders |
|
6 |
Hidrolik kırıcılar |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders |
|
7 |
Ara Sınav |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
yazılı sınav |
|
8 |
Kazı makinalarında kullanılan kalem ve kama uçlu keskiler |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders |
|
9 |
Kazı ve kesme makinalarında kullanılan disk keskiler |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders |
|
10 |
Kazı makinalarında kullanılan yıldız ve kabaralı keskiler |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders |
|
11 |
Keskilerin imali ve imalat faktörlerinin keski aşınmaları üzerne etkileri |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders |
|
12 |
Keski aşınmalarını etkileyen keski tasarım ve kayaç özellikleri |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders |
|
13 |
Makina verimini etkileyen kaya özellikleri: dayanım ve sertlik |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders |
|
14 |
Makina verimini etkileyen kaya özellikleri: aşınma ve doku özellikleri |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders |
|
15 |
Final Sınavları |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
yazılı sınav |
|
16/17 |
Final Sınavları |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
4 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
3 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
4 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
3 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
3 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
3 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
2 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
1 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
3 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
4 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|