|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Endüstiriyel Hammadeler |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NİL DÖNDERİCİ YAPICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Endüstriyel hammadenin tanımı ve sınıflamasının yapar Hammadde sektörünü etkileyen faktörleri tespit eder. Doğadaki tüm kayaçlar, mineraller ve doğal yer altı kaynakları hakkında bilgi sahibi olur Endüstriyel hammaddeler ile ilgili mineralojik-kimyasal, kullanım alanları ve oluşum koşullarının irdeler Sektörel zorlukların arz-talep üzerindeki etkisini kavrar. İnsan sağlığı üzerinde tehlikeli mineralleri öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MMD111 Genel Jeoloji MMD215 Malzeme MMD303 Maden Yatakları 1 MMD312 Maden Yatakları II MMD110 Mineraloji
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
ÜLKEMİZ VE DÜNYADA BULUNAN METALİK VE METALİK OLMAYAN HAMMADDE SEKTÖRÜNDE PAY SAHİBİ OLAN MİNERALLERİN TANITIMI, CEVHERLEŞME MEKANİZMASI, ENDÜSTRİYEL KULLANIM ALANLARININ TESPİTİ, OCAK İŞLETMECİLİĞİ, İNSAN SAĞLIĞINA ETKİSİ KONULARINDA ÖĞRENCİLERİ BİLGİLENDİRMEK. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hammaddelerin tanımı, önemi, rezervi, madencilik sektöründeki yeri, Türkiye’deki üretimi, ihracatı ve ithalatı/ Türkiye’de üretilen endüstriyel mineraller, gübre sanayi hammaddeleri;Evaporitler, Refrakter sanayi hammaddeleri; Yapı ve seramik sanayi maddeleri , Diğer endüstriyel hammaddeler; |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Endüstriyel hammaddelerin tanımı ve sınıflandırılması |
1-18,ekutup.dpt.gov.tr |
Power Point Sunusu |
|
2 |
Alunit, asbest, barit, bentonit |
19-29, 35-48, ekutup.dpt.gov.tr,www.mta.gov.tr |
Power Point Sunusu |
|
3 |
Evaporitik mineraller ve oluşumları |
60-69-82,ekutup.dpt.gov.tr,www.mta.gov.tr |
Power Point Sunusu |
|
4 |
Feldispat, fluorit, fosfat, kaolen |
85-109,128-132,ekutup.dpt.gov.tr,www.mta.gov.tr |
Power Point Sunusu |
|
5 |
Kil minerallerinin oluşumu, sınıflaması ve ensüstriyel alanda önemleri |
128-132,144-148,ekutup.dpt.gov.tr,www.mta.gov.tr |
Power Point Sunusu |
|
6 |
Kuvars, kuvarsit, kum, çakıl tanıtımı kullanım alanları |
203-220,ekutup.dpt.gov.tr,www.mta.gov.tr |
Power Point Sunusu |
|
7 |
Mermer ve yapı taşları, Magnezit, mika, olivin |
225-264,ekutup.dpt.gov.tr,www.mta.gov.tr |
Power Point Sunusu |
|
8 |
Fosfat, Grafit, Apatit |
268-308 ekutup.dpt.gov.tr,www.mta.gov.tr |
Power Point Sunusu |
|
9 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
10 |
Hafif yapı hammaddeleri |
284-287-290-339,ekutup.dpt.gov.tr,www.mta.gov.tr |
Power Point Sunusu |
|
11 |
Tuzlar |
138-142,294-297,305-309, ekutup.dpt.gov.tr,www.mta.gov.tr |
Power Point Sunusu |
|
12 |
Tuğla ve Kremit toprakları, zeolit, zirkon, |
340-345, ekutup.dpt.gov.tr,www.mta.gov.tr |
Power Point Sunusu |
|
13 |
toryum, uranyum |
344-357,368-375, 368-375,ekutup.dpt.gov.tr,www.mta.gov.tr |
Power Point Sunusu |
|
14 |
Diğer endüstriyel hammaddeler |
ekutup.dpt.gov.tr,www.mta.gov.tr |
Power Point Sunusu |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Temur, S. (2001) Endüstriyel hammaddeler, Çizgi Kitabevi yayınları, Konya
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Kırıkoğlu, M.S. (1990) Endüstriyel hammaddeler, İstanbul Üniversitesi Matbaası,272s.
Sarıiz, K. ve Nuhoğlu, İ. (1992) Endüstriyel Hammadde Yatakları ve Madenciliği, Anadolu Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Yayınları No: 62, Eskişehir, 448 s.
Devlet Planlama Teşkilatı Kalkınma Planları (DPT 8. beş yıllık kalkınma planı)
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
3 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
3 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
2 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
3 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
2 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
4 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
2 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
2 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
5 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
5 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
1 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 77 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|