|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Madencilikte Doğal Riskler |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD324 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MESUT ANIL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci doğal risklerin (deprem, çığ, sel, heyelan vb.) madencilik faaliyetlerindeki önemini anlar ve alınacak önlemleri bilir Risk kavramını öğrenir. Riskin ögelerini ve analizini bilir. Doğal risklerin madencilik faaliyetlerine etkilerini öğrenir Risk sonrası rehabilitasyon çalışmalarını öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Emniyetli madencilik faaliyetleri için karşılaşılabilecek doğal riskler ve önlemlerini anlatır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Doğal riskler ve depremlerin mekanizması, Depremler / deprem sınıflandırılması ve sonuçları / seismographs / temel parametreler, ilişkileri / Deprem tahmini / Kütle hareketi, slaytlar, jeoloji etkilere bağlı riskler, binalar üzerine doğal risklerin etkileri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Ders notları ve ilgili Web sayfaları |
Sunu |
|
2 |
Depremler, depremlerin nedeni ve sınıflandırılması,Sismograflar/ Deprem dalgaları |
Ders notları ve ilgili Web sayfaları |
Sunu |
|
3 |
Kaynak parametreleri, saptanması ve aralarındaki bağıntıları, Depremlerin önceden tahmini |
Ders notları ve ilgili Web sayfaları |
Sunu |
|
4 |
Kütle hareketleri ve heyelanlar |
Ders notları ve ilgili Web sayfaları |
Sunu |
|
5 |
Hidrojeolojik özellikler |
Ders notları ve ilgili Web sayfaları |
Sunu |
|
6 |
Taşkınlar |
Ders notları ve ilgili Web sayfaları |
Sunu |
|
7 |
Çığ düşmesi gibi doğal riskler ve bunların oluşumları ve mekanizmaları |
Ders notları ve ilgili Web sayfaları |
Sunu |
|
8 |
Kömür madenciliği ve gaz çıkışları |
Ders notları ve ilgili Web sayfaları |
Sunu |
|
9 |
Doğal risklerin oluşumunda jeolojik etmenler |
Ders notları ve ilgili Web sayfaları |
Sunu |
|
10 |
Doğal risklerin mühendislik yapıları üzerindeki etkileri |
Ders notları ve ilgili Web sayfaları |
Sunu |
|
11 |
Doğal risk zararlarının azaltılması |
Ders notları ve ilgili Web sayfaları |
Sunu |
|
12 |
Doğal risklerden korunma yöntemleri |
Ders notları ve ilgili Web sayfaları |
Sunu |
|
13 |
Proje sunumu |
Ders notları ve ilgili Web sayfaları |
Sunu |
|
14 |
Proje sunumu |
Ders notları ve ilgili Web sayfaları |
Sunu |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notu ve kitaplar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
4 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
3 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
3 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
5 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
4 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
4 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
5 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
2 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
5 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
5 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 71 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|