Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Maden Ve İş Hukuku

Dersin Kodu : MMD302

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MESUT ANIL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Maden hukuk kuralları öğrenir
Maden yasası ve süreçlerini öğrenir
Zorunlu raporların tanzimini öğrenir
Madenciliğin çevresel sorunlarını irdeler
Alınması gereken ruhsatlar ve içeriklerini bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Maden hukukunun genel hukuk içindeki yeri, Maden ve iş hukukunun uygulama alanları/ Maden mülkiyeti ve maden hakları/ İş kanununun madenlere uygulanma halleri/ İş yeri emniyeti ve sağlık kuralları/ Yürürlükteki maden yasasının ayrıntılı açıklaması ve ilgili yönetmeliklere göre düzenlenmesi öğretilir

Dersin İçeriği : Mevzuat ve mevzuat kuralları / kanunlar kurallar / Türk madencilik hukuku, medeni hukuk / Kronolojik tarihine madencilik mevzuatının yeri ve mevcut yasal durum / arama / Ön üretim ve aşamaları ile ilgili maden kanunu / Kurallar ve madencilik ve çevre / Madencilik öncesi ve çevre ve doğaya kazandırma faaliyetleri / uygulama alanları ile ilgili sivil organizasyonun tanıtımı ile sonrası madencilik etkileşimi arasındaki ilişkilerinin ocakları / ilgili mevzuat / Sözleşmeler / Mine sahip ve maden hakları / Ergonomi iş hukuku uygulanması işsağlığı ve güvenliği için mevcut maden yasası ve zorunlu raporların düzenlemeler / (faaliyet raporları / bilanço ATC.) / anlaşmazlıklar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : fakülte derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hukuk ve hukuk kuralları Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri Sunu
2 Hukuk kurallarının dayandığı kaynaklar Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri Sunu
3 Maden hukukunun genel hukuk içindeki yeri Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri Sunu
4 Türk Maden Mevzuatının kronolojik geçmişi ve mevcut durumu Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri Sunu
5 Maden yasası hazırlanırken göz önünde bulundurulması gereken genel özellikler Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri Sunu
6 Aramayla ilgili ruhsat talepleri Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri Sunu
7 Ön-işletme ve evreleri/ İmtiyaz sözleşmeleri Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri Sunu
8 Taş ocakları ile ilgili hukuk ve kurallar Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri Sunu
9 Madencilik ve çevre arasındaki etkileşimin belirtilmesi/ Madencilik faaliyetleri öncesi ve sonrasında yapılan işlemlerin çevreye verdiği etkiler Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri Sunu
10 Madencilikle ilgili kamu kuruluşlarının tanıtılması Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri Sunu
11 Maden ve iş hukukunun uygulama alanları Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri Sunu
12 Maden mülkiyeti ve maden hakları/ İş kanununun madenlere uygulanma halleri Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri Sunu
13 İş yeri emniyeti ve sağlık kuralları, yürürlükteki maden yasasının ayrıntılı açıklaması ve ilgili yönetmeliklere göre düzenlenmesi Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri Sunu
14 Zorunlu raporların tanzimi (faaliyet raporları, bilanço vb.) ve mevzuat uygulamalarındaki uyuşmazlıklar Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri Sunu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders Notu, Mesut Anıl
 Maden kanunu
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 1 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 3
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 3
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 4
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 3
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 5
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 4
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 5
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 5
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 4
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 5
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 5
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 79
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.16
Dersin AKTS Kredisi: 3