Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Maden Ve İş Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MESUT ANIL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Maden hukuk kuralları öğrenir Maden yasası ve süreçlerini öğrenir Zorunlu raporların tanzimini öğrenir Madenciliğin çevresel sorunlarını irdeler Alınması gereken ruhsatlar ve içeriklerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Maden hukukunun genel hukuk içindeki yeri, Maden ve iş hukukunun uygulama alanları/ Maden mülkiyeti ve maden hakları/ İş kanununun madenlere uygulanma halleri/ İş yeri emniyeti ve sağlık kuralları/ Yürürlükteki maden yasasının ayrıntılı açıklaması ve ilgili yönetmeliklere göre düzenlenmesi öğretilir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mevzuat ve mevzuat kuralları / kanunlar kurallar / Türk madencilik hukuku, medeni hukuk / Kronolojik tarihine madencilik mevzuatının yeri ve mevcut yasal durum / arama / Ön üretim ve aşamaları ile ilgili maden kanunu / Kurallar ve madencilik ve çevre / Madencilik öncesi ve çevre ve doğaya kazandırma faaliyetleri / uygulama alanları ile ilgili sivil organizasyonun tanıtımı ile sonrası madencilik etkileşimi arasındaki ilişkilerinin ocakları / ilgili mevzuat / Sözleşmeler / Mine sahip ve maden hakları / Ergonomi iş hukuku uygulanması işsağlığı ve güvenliği için mevcut maden yasası ve zorunlu raporların düzenlemeler / (faaliyet raporları / bilanço ATC.) / anlaşmazlıklar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hukuk ve hukuk kuralları |
Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri |
Sunu |
|
2 |
Hukuk kurallarının dayandığı kaynaklar |
Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri |
Sunu |
|
3 |
Maden hukukunun genel hukuk içindeki yeri |
Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri |
Sunu |
|
4 |
Türk Maden Mevzuatının kronolojik geçmişi ve mevcut durumu |
Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri |
Sunu |
|
5 |
Maden yasası hazırlanırken göz önünde bulundurulması gereken genel özellikler |
Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri |
Sunu |
|
6 |
Aramayla ilgili ruhsat talepleri |
Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri |
Sunu |
|
7 |
Ön-işletme ve evreleri/ İmtiyaz sözleşmeleri |
Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri |
Sunu |
|
8 |
Taş ocakları ile ilgili hukuk ve kurallar |
Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri |
Sunu |
|
9 |
Madencilik ve çevre arasındaki etkileşimin belirtilmesi/ Madencilik faaliyetleri öncesi ve sonrasında yapılan işlemlerin çevreye verdiği etkiler |
Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri |
Sunu |
|
10 |
Madencilikle ilgili kamu kuruluşlarının tanıtılması |
Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri |
Sunu |
|
11 |
Maden ve iş hukukunun uygulama alanları |
Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri |
Sunu |
|
12 |
Maden mülkiyeti ve maden hakları/ İş kanununun madenlere uygulanma halleri |
Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri |
Sunu |
|
13 |
İş yeri emniyeti ve sağlık kuralları, yürürlükteki maden yasasının ayrıntılı açıklaması ve ilgili yönetmeliklere göre düzenlenmesi |
Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri |
Sunu |
|
14 |
Zorunlu raporların tanzimi (faaliyet raporları, bilanço vb.) ve mevzuat uygulamalarındaki uyuşmazlıklar |
Ders notları, Madencilik Kanunları ve ilgili Web linkleri |
Sunu |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
3 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
3 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
4 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
3 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
5 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
3 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
5 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
5 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|