|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Topoğrafya |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD216 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. BEYTULLAH TEMEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci; 1) ölçme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir, 2) değişik türden maden mühendisliği disiplinlerinin ihtiyaç duyduğu ölçme yöntemlerini uygulayabilecektir, 3) ölçmede yapılabilecek hataları tanımlayabilecek, ayırabilecek ve değerlendirebilecektir, 4) ölçme aletlerini kullanabilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MMD216 Topoğrafya
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ölçme Mühendisliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, ölçme aletlerinin özellikleri ve kullanımlarının kavranması ile birlikte; mühendislik uygulamalarında öğrencilerin ölçme konusunda yeterli bilgi seviyesine ulaşmasını sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ölçme mühendisliği, arazi ölçüm tipleri, aletler, ölçümler ve hatalar, doğruluk ve hassasiyet, şerit metre ve elektronik aletlerle uzunluk ölçümleri, açı ölçümleri, arazi uygulamaları, hesaplar ve düzeltmeler, alan hesapları ve arazi düzenlemeleri, proje aplikasyonları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ölçme Hataları (Kaba, Düzenli ve Düzensiz Hatalar) |
Ders notları |
1. Sunu kullanılarak açıklama |
|
2 |
Jeodezik Ölçmeler (4 Temel Ödev) |
Ders notları |
2. Sunu kullanılarak açıklama |
|
3 |
Poligon Hesapları (Açık, Dayalı ve Kapalı Poligon Hesaplamaları) |
Ders notları |
3. Sunu kullanılarak açıklama ve pratik yapma |
|
4 |
Alan Hesapları |
Ders notları |
4. Sunu kullanılarak açıklama |
|
5 |
Açı, Mesafe ve Yükseklik Ölçümleri |
Ders notları |
5. Sunu kullanılarak açıklama ve pratik yapma |
|
6 |
Aplikasyon Yöntemleri |
Ders notları |
6. Sunu kullanılarak açıklama |
|
7 |
Arazi Çalışmaları (Uzunluk ölçümleri, Çelik Şerit Metre Kullanımı) |
Ders notları |
7. Sunu kullanılarak açıklama |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Arazi Çalışmaları (Poligon Ölçümleri) |
Ders notları |
8. Sunu kullanılarak açıklama |
|
10 |
Arazi Çalışmaları (Poligon Ölçümleri, Kapalı Poligon Hesaplamaları) |
Ders notları |
9. Sunu kullanılarak açıklama |
|
11 |
Arazi Çalışmaları (Alan Hesaplamaları) |
Ders notları |
10. Sunu kullanılarak açıklama |
|
12 |
Arazi Çalışmaları (Yükseklik Ölçümleri, Nivo) |
Ders notları |
11. Sunu kullanılarak açıklama |
|
13 |
Arazi Çalışmaları(Yükseklik Ölçümleri, Total Station) |
Ders notları |
12. Sunu kullanılarak açıklama |
|
14 |
Arazi Çalışmaları (Yükseklik Ölçümleri, İzohips Eğrisi Çıkarımı) |
Ders notları |
13. Sunu kullanılarak açıklama |
|
15 |
Arazi Çalışmaları (Aplikasyon, Kutupsal Yöntem) |
Ders notları |
14. Sunu kullanılarak açıklama ve pratik yapma |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notu (yayinlanmamis)
1.Ölçme Bilgisi Cilt I, C. Songu, M. Şerbetçi, E. Gülal, Birsen Yayınevi, 2009.
2.Ölçme Bilgisi Cilt II, C. Songu, Birsen Yayınevi, 2009.
3.ografya Ölçme Bilgisi, C. İnal, A. Erdi, F. Yıldız, Nobel Yayınevi, 2008.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
5 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
5 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
4 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
4 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
5 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
5 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
3 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
3 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
2 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
4 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
4 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 73 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|