|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Açık İşletme Tekniği |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD214 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SUPHİ URAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
AÇIK İŞLETME PLANLAMASI YAPABİLMEK. AÇIK İŞLETME TEKNİĞİNDE GEÇEN TEMEL KAVRAMLARI TASARLAYABİLMEK. ÖRTÜ KAZI ORANINI HESAPLAYABİLMEK
BİR MADENİN AÇIK İŞLETME TEKNİĞİ İLE ÜRETİLEBİLİRLİĞİNE KARAR VERMEK.
OCAK SINIRLARINI BELİRLEYEBİLMEK.
TEKNOLOJİK ANA İŞLEMLERİ TASARLAMAK.
MAKİNE PARKI VE UYGUN TECHİZATI SEÇMEK.
UYGUN PATLAYICI MADDE TÜRÜNÜ SEÇMEK VE PATLATMA TASARIMINI YAPMAK
AÇIK İŞLETME ÖRT KAZI YÖNTEMLERİNİ LİSTELEMEK.
BİR MADENİN AÇIK İŞLETME TEKNİĞİ İLE ÜRETİLEBİLİRLİĞİNE KARAR VERMEK.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MMD101 Matematik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
BİR MADENİ AÇIK İŞLETME TEKNİKLERİNİ KULLANARAK PLANLAMAK. |
|
Dersin İçeriği |
: |
AÇIK İŞLETME TEKNİĞİNİN KÖMÜR, METAL VE ENDÜSTRİYEL HAMMADDE MADEN YATAKLARINA UYGULAMA YÖNTEMLERİ/ SINIR TENÖR/ AÇIK İŞLETME METODUNUN SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER/ AÇIK İŞLETMELERDE KULLANILAN MAKİNE VE EKİPMANLAR/ EKİPMAN SEÇİM TEKNİKLERİ/ DELME VE PATLATMA/ MALİYET ANALİZİ/ BİR VEYA İKİ METAL VEYA KÖMÜR AÇIK OCAĞINA TEKNİK GEZİ YAPILMASI VE BU GEZİLERE İLİŞKİN RAPORLARIN HAZIRLANMASI. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
MÜHENDİSLİK MİMARLIK DERSLİKLERİ VE BÖLÜM LABORATUARLARI |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
TEMEL KAVRAMLAR, ÖRTÜ KAZI ORANINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUMU |
|
2 |
ŞEV STABİLİTESİ VE AÇIK İŞLETME TEKNİĞİ AÇISINDAN ÖNEMİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUMU |
|
3 |
HAZIRLIK İŞLERİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUMU |
|
4 |
İŞLETME SINIRINI BELİRLEMEK İÇİN KULLANILAN YÖNTEMLER |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUMU |
|
5 |
DELİK DELME MAKİNELERİ, PATLAYICI MADDE ÇEŞİTLERİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUMU |
|
6 |
ATEŞLEME ELEMANLARI, PATLATMA TEKNİĞİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUMU |
|
7 |
PATLATMANIN ÇEVRESEL ETKİLERİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUMU |
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
KAZI VE YÜKLEME MAKİNELERİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUMU |
|
10 |
KAZI VE YÜKLEME MAKİNELERİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUMU |
|
11 |
NAKLİYAT |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUMU |
|
12 |
AÇIK İŞLETMELERDE UYGULANAN ÖRTÜ KAZI YÖNTEMLERİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUMU |
|
13 |
ÖRTÜ KAZI YÖNTEMLERİNİN EKONOMİK YÖNDEN KARŞILAŞTIRILMASI |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUMU |
|
14 |
TÜRKİYE VE DÜNYADAN ÖRNEK UYGULAMALAR |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUMU |
|
15 |
FİNAL HAFTASI |
|
|
|
16/17 |
FİNAL HAFTASI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DERS NOTU
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
OPENCAST MINING, V.V.RZHEVSKY, MIR PUBLISHERS, MOSKOW, 1987
OPEN PIT MINE PLANNING AND DESIGN, WIILLIAM HUSTRULID, MARK KUCHTA, BALKEMA, ROTTERDAM, 1995
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
2 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
1 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
2 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
3 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
4 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
1 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
1 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
4 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
1 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
2 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
2 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
2 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 119 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|