Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Diferensiyel Denklemler |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ZERRİN GÜL ESMERLİGİL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci Diferansiyel denklemin tanımı ve sınıflandırmasını yapabilir. Verilen bir bağıntıdan keyfi sabitleri yok ederek bir diferansiyel denklem elde edebilir. Birinci mertebeden diferansiyel denklemlerin genel tiplerini tanıyabilir ve genel çözümlerini bulabilir. Yüksek mertebeden Lineer Diferansiyel denlemlerin temel teorisini bilir. Sabit Katsayılı homogen olan ve homogen olmayan Lineer Diferansiyel denklemlerin genel çözümlerini bulabilir. Özel çözüm bulmak için Belirsiz katsayılar Yntemi ve Parametrelerin Değişimi Yöntemlerini kullanabilir. Cauchy Euler Denklemlinin genel çözümünü bulur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mühendislikte çok sayıda problemi çözümleyebilmek için önce bu problemleri matematiksel ifadelerle formüle etmek ve bunlarla ilgili bazı başlangıç ve sınır koşullarını kullanarak problemlerin çözümlerini oluşturan fonksiyonları ortaya koymaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Birinci basamaktan diferansiyel denklemler; Ayrılabilen denklemler, Lineer Denklemler, Tam dif. denklemler ve integral çarpanı, Yüksek basamaktan dif. denklemler,Sabit katsayılı denklemler, Belirsiz katsayılar yöntemi. parametrelerin değişimi yöntemi, Laplace dönüşümleri,Temel tanım ve teoremler, |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik fakültesi Derslikleri
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Diferansiyel Denklemlerin Tanımı ve sınıflandırılması |
Yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Başlangıç ve sınır değer problemleri |
Yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Diferansiyel denklemlerin elde edilmesi |
Yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Tam Diferansiyel denklemler ve İntegral Çarpanı |
Yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Ayrılabilen Diferansiyel denklemler |
Yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Homogen Diferansiyel denklemler |
Yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Lineer ve Bernouilli Diferansiyel Denklemler |
Yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
konuların tekrar edilmesi |
Yazılı sınav yapılacak |
|
9 |
Lineer Denklemlerin Temel teorisi |
Yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Sabit Katsayılı Homogen denklemler |
Yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Sabit Katsayılı Homogen denklemler |
Yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Belirsiz Katsayılar Yöntemi |
Yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Parametrelerin değişimi Yöntemi |
Yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Cauchy Euler Denklemi |
Yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Genel Tekrar |
Yok |
Yazılı sınav yapılacak |
|
16/17 |
Final sınavı |
konuların tekrar edilmesi |
Yazılı sınav yapılacak |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
5 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
0 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
5 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
3 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
2 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
2 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
0 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
1 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
4 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
0 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
0 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
5 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
0 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|