Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matematik II

Dersin Kodu : MMD102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğrilerin denklemlerini dik koordinatlardan kutupsal koordinatlara çevirir, özel bazı eğrilerin grafiklerini kutupsal koordinatlarda çizer
İntegral kavramının türevin tersi olduğunu kavrar.
İntegral kullanarak alan, hacim, kütle merkezi bulur.
Genelleştirimiş integralleri hesaplar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere Temel mühendislik dersleri ve Jeoloji Mühendisliği mesleki dersleri için gerekli olan matematiksel alt yapıyı kazandırabilmektir.

Dersin İçeriği : Koordinat sistemleri, integral, trigonometrik fonksiyonlar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Polar (Kutupsal) koordinatlar, Bazı özel eğrilerin grafikleri Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması Düz anlatım
2 Belirsiz integralin tanımı, Temel integral alma kuralları Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması Düz anlatım
3 Değişken değiştirme yöntemi ve kısmi integrasyon Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması Düz anlatım
4 Basit kesirlere ayırma yöntemi Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması Düz anlatım
5 Trigonometrik integraller Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması Düz anlatım
6 Trigonometrik dönüşüm yardımıyla integral hesap Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması Düz anlatım
7 Belirli integral Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması Düz anlatım
8 Ara sınav Ara sınav Ara sınav
9 Belirli integral yardımıyla alan ve hacim hesabı Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması Düz anlatım
10 Eğri yay uzunluğu ve yüzey alan hesabı Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması Düz anlatım
11 Kütle merkezi koordinatları Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması Düz anlatım
12 Pappüs Teoremi ve uygulaması Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması Düz anlatım
13 Genelleştirilmiş integraller (Sınırlanmamış Aralık) Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması Düz anlatım
14 Genelleştirilmiş İntegraller (Fonksiyonun Sınırlanmamış Olduğu Durum) Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması Düz anlatım
15 Final Sınavı Final Sınavı Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 4
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 4
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 5
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 5
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 5
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 4
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 4
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 5
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 5
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 4
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 1
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 5
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 3
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 7 91
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 136
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.44
Dersin AKTS Kredisi: 5