|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce |
|
Dersin Kodu |
: |
IN 106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gerektiğinde mesleki ve sosyal alanda ihtiyaçlarını İngilizce olarak karşılar. Uluslararası bir gereklilik durumunda İngilizce kullanabilir. Şimdiki zamanda iletişim kurabilir. Geçmiş zamanda konuşur, hikaye anlatır. Sıfatlar ve büyük miktarlarla soru sorup cevap verebilir. Kelimeleri birleştirerek soru sorar, cevaplar, tanımlama yazabilir. Mesaj alarak ya da bırakarak iletişim kurabilir. Tavsiye ve önerilerde bulunabilir. En iyi ve kötü hakkında konuşabilir. Hastalıklar, vücudun kısımları, özür dileme ve kabul etme cümleleri hakkında pratik edinir. Fikir bildirme, katılma ya da katılmama cümleleri kurabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Günlük ifadeleri kullanmak, anlamak ve temel kalıpları kullanarak somut ihtiyaçları karşılamak. Kendisini ve başkalarını tanıtabilmek, yaşadığı yer, tanıdığı kişilere dair soru sorup cevap verebilmek, karşıdaki kişi net ve yavaş konuştuğu takdirde etkileşim kurabilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ortak Avrupa Çerçevesi A1 |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Güzel Sanatlar Fakültesi Seminer Salonu 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İstekde bulunma. |
Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
2 |
Geçmiş zaman (düzenli fiiller) Pozitif ve negatif. |
Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
3 |
Geçmiş zaman (düzensiz fiiller). |
Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
4 |
Geçmiş zaman sorular. |
Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
5 |
Nasıl ve sıfat ile sorular. |
Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
6 |
Miktar ifadeleri. |
Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
7 |
Gelecek planları için “Going to”. |
Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
8 |
Ara sınav |
Değerlendirme |
Değerlendirme grafiği |
|
9 |
Eylemin edatları. |
Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
10 |
Bağlaçlar: Because, So, But and Although. |
Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
11 |
Zaman Edatları (at, on, in). |
Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
12 |
Karşılaştırmalı bilgiler ve ifadeler. |
Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
13 |
İzin ve talep. |
Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
14 |
Tavsiye için should, öneriler. |
Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
15 |
Tavsiye için should, öneriler. |
Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
16/17 |
Final sınavı |
Değerlendirme |
Değerlendirme grafiği |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
0 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
0 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
0 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
0 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
0 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
0 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
0 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
0 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
0 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
0 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
0 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
0 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
0 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
0 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
0 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
0 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
5 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
0 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
5 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 52 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|