|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Siyaset Bilimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MHİ214 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Misafir Öğretim Elemanı SEÇİLKAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Siyaset biliminin konusu ve yöntemini tanımlayabilcek,ve gelişimini tarihsel koşullar içinde çıklayabilecek. 2.Coğrafi ve iklim koşullarının ülkelerin siyasal yapıları ve insanların kişilikleri ve toplumların evrimine yaptıkları etkiyi açıklayabilecek. 3.Toplumsal kurumlar ve kültürel,ekonomik etkenlerin,önemini açıklayabilecek. 4.Birey, yaş cinsiyet ve siyasal yaşamda etkenlerini açıklayabilecek. 5.Küçük grupların siyasal yaşam içindeki yerini,yapısını-dinamiğini açıklayabilecek. 6.Toplumsal sınıf kavramını, nasıl oluştuğunu, siyasal yaşam içindeki yerini açıklayabilecek. 7.Baskı gruplarının yapısını, türlerini, işlevlerini ve yöntemlerini açıklayabilecek 8.Siyasal çatışmada araçlarını, yöntemlerini, şiddetin psikolojisi ve terörün sosyolojisini tanımlayabilecek 9.Din, laiklik, hıristiyanlık, musevilik kavramlarını açıklıyabilecek 10.Liberalizm, sosyalizm, faşizm, tutuculuk, milliyetçilik ve kemalizm kavramlarını tanımlayabilecek 11.Demokrasi kuramını, siyasal ve sosyal demokrasi kavramını açıklayabilecek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Siyaset biliminin temel konu ve kavramlarını anlatıp, tartıştırmaktır. Bu bağlamda, siyaset, siyasi teoriler,
devlet, egemenlik, demokrasi gibi kuramlarla siyasal partiler, baskı grupları incelenecektir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Siyset Biliminin Konusu, Yöntemi, Doğuşu, Kapsamı |
|
DÜZ ANLATIM |
|
2 |
Siyasal Yaşamın Etkenleri |
|
DÜZ ANLATIM ,ÖRNEK OLAY |
|
3 |
Ekonomik, Kurumsal, Kültürel Etkenler |
|
DÜZ ANLATIM ,ÖRNEK OLAY |
|
4 |
Birey, Yaş, Cinsiyet ve Siyaset |
|
DÜZ ANLATIM ,ÖRNEK OLAY |
|
5 |
Siyasal Yaşam İçinde Küçük Grupların Yeri |
|
DÜZ ANLATIM ,ÖRNEK OLAY |
|
6 |
Siyasal Yaşam İçinde Toplumsal Sınıflar |
|
DÜZ ANLATIM |
|
7 |
Siyasal Güç Olarak Siyasal Partiler |
|
DÜZ ANLATIM ,ÖRNEK OLAY |
|
8 |
VİZE |
|
|
|
9 |
Siyasal Güç Olarak Baskı Grupları |
|
DÜZ ANLATIM ,ÖRNEK OLAY |
|
10 |
Siyasal Güç Olarak Seçkinler |
|
DÜZ ANLATIM |
|
11 |
Siyasal Çatışmada Araçlar |
|
DÜZ ANLATIM ,ÖRNEK OLAY |
|
12 |
Din ve Siyasal Yaşam |
|
DÜZ ANLATIM ,ÖRNEK OLAY |
|
13 |
Çağdaş İdeolojiler |
|
DÜZ ANLATIM ,ÖRNEK OLAY |
|
14 |
Çoğulcu Siyasal Sistemler |
|
DÜZ ANLATIM ,ÖRNEK OLAY |
|
15 |
FİNAL |
|
|
|
16/17 |
FİNAL |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
AÖF AHMET TANER KIŞLALI
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
2 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
4 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
5 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
4 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
5 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
5 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
5 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
5 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
3 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
5 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
5 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
3 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
3 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
1 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
4 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
1 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
1 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
1 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
5 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 105 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|