Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çocuk Edebiyatı

Dersin Kodu : TE 461

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çocuk edebiyatı ile tanımlar kavramlar ve terimleri açıklama

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : TE 101 Osmanlıca

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretmen adaylarına ve her anne babaya gerekli olan Çocuk Edebiyatının ne olduğunu tanımak, anlamak, tanıtmak; gençlik edebiyatı ile olan ilgisini belirlemek, bir kıyas yapma olanağı yaratmak; okuma alışkanlığını, dil kullanma becerilerini geliştirmek ve bunların erken yaşta başlatılmasına zemin hazırlamak.

Dersin İçeriği : Çocuklara Yönelik gazeteler, Çocuklara yönelik dergiler (Cumhuriyet Dönemi 1950 öncesi), Çocuklara yönelik dergiler (Cumhuriyet Dönemi 1950 sonrası), Şiir, Öykü, Roman, Biyografi, Anı, Dramatizasyon.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 çocuk ve dünyası Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar.
2 çocuk ve edebiyat Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar.
3 Batı´da çocuk edebiyatı Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar.
4 Osmanlı dönemi çocuk edebiyatı Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar.
5 Tanzimat´tan cumhuriyete çocuk edebiyatı Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar.
6 Cumhuriyet dönemi çocuk edebiyatı Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar.
7 çocuk edebiyatı türleri Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar.
8 ara sınavı
9 çocuk kitaplarının taşıması gereken özellikler Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar.
10 çocuk edebiyatı türleri Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar.
11 masallar Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar.
12 fabllar Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar.
13 efsaneler Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar.
14 destanlar Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar.
15 Destanlar Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar.
16/17 final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hece Dergisi Çocuk Edebiyatı Özel Sayısı; Diğer özel sayılar(Türk Dili vb.)
 Mustafa Ruhi Şirin, Çocuk Edebiyatı, Çocuk Edb. Vakfı İstanbul 1994.
 Çocuk Edebiyatı Yıllıkları
 Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış power point sunumları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. 3
2 Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir. 4
3 Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 4
4 Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 1
5 Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder. 2
6 Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 2
7 Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 3
8 Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 3
9 Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 2
10 Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer. 1
11 Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 1
12 Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir. 2
13 Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 3
14 Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 4
15 Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 3
16 Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir. 2
17 Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 3
18 Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
19 Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. 3
20 Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3