|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çocuk Edebiyatı |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 461 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çocuk edebiyatı ile tanımlar kavramlar ve terimleri açıklama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TE 101 Osmanlıca
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adaylarına ve her anne babaya gerekli olan Çocuk Edebiyatının ne olduğunu tanımak, anlamak, tanıtmak; gençlik edebiyatı ile olan ilgisini belirlemek, bir kıyas yapma olanağı yaratmak; okuma alışkanlığını, dil kullanma becerilerini geliştirmek ve bunların erken yaşta başlatılmasına zemin hazırlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çocuklara Yönelik gazeteler, Çocuklara yönelik dergiler (Cumhuriyet Dönemi 1950 öncesi), Çocuklara yönelik dergiler (Cumhuriyet Dönemi 1950 sonrası), Şiir, Öykü, Roman, Biyografi, Anı, Dramatizasyon. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
çocuk ve dünyası |
Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar. |
|
2 |
çocuk ve edebiyat |
Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar. |
|
3 |
Batı´da çocuk edebiyatı |
Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar. |
|
4 |
Osmanlı dönemi çocuk edebiyatı |
Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar. |
|
5 |
Tanzimat´tan cumhuriyete çocuk edebiyatı |
Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar. |
|
6 |
Cumhuriyet dönemi çocuk edebiyatı |
Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar. |
|
7 |
çocuk edebiyatı türleri |
Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar. |
|
8 |
ara sınavı |
|
|
|
9 |
çocuk kitaplarının taşıması gereken özellikler |
Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar. |
|
10 |
çocuk edebiyatı türleri |
Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar. |
|
11 |
masallar |
Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar. |
|
12 |
fabllar |
Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar. |
|
13 |
efsaneler |
Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar. |
|
14 |
destanlar |
Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar. |
|
15 |
Destanlar |
Kaynak kitaplar , ders kitapları, bilimsel makaleler |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ve yaratıcı çalışmalar. |
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hece Dergisi Çocuk Edebiyatı Özel Sayısı; Diğer özel sayılar(Türk Dili vb.)
Mustafa Ruhi Şirin, Çocuk Edebiyatı, Çocuk Edb. Vakfı İstanbul 1994.
Çocuk Edebiyatı Yıllıkları
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış power point sunumları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
3 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
4 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
4 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
1 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
2 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
2 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
3 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
3 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
2 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
1 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
1 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
2 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
3 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
3 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
2 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
3 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
2 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
3 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 77 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|