|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Halk Bilimi |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 458 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. REFİYE ŞENESEN OKUŞLUK Doç.Dr. REFİYE ŞENESEN OKUŞLUK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Halk bilgisinin konuları hakkında bilgi sahibi olur.
2. Bayramlar, törenler ve kutlamalar hakkında bilgi sahibi olur.
3. Halk İnanışları hakkında bilgi sahibi olur.
4. Türk mutfak kültürü hakkında bilgi sahibi olunur.
5. Halk bilimi ve küreselleşme kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
6. Halk bilimi ve müzecilik ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Halk Biliminin temel kavramlarının ve konularının tanıtılmasını sağlamak
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Halk Bilgisi, Bayram tören ve kutlamalar, Halk inanışları, Mutfak kültürü, Halk bilimi ve Küreselleşme, Halk bilimi ve Müzecilik, Halk bilimi ve Kültürlerarası İletişim, Halk bilimi ve Medya, Halk Kültürünün Ülke Tanıtımına Katkısı, halk kültürü ve turizm. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Halk Bilgisi.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
2 |
Halk Bilgisi.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
3 |
Bayramlar, Törenler ve Kutlamalar.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
4 |
Bayramlar, Törenler ve Kutlamalar.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
5 |
Halk İnanışları.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
6 |
Halk İnanışları.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
7 |
Mutfak Kültürü.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
8 |
Ara Sınavı.
|
|
|
|
9 |
Halk bilimi ve Küreselleşme .
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
10 |
Halk bilimi ve Müzecilik.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
11 |
Halk bilimi ve Kültürlerarası İletişim.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
12 |
Halk bilimi ve Medya.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
13 |
Halk Kültürünün Ülke Tanıtımına Katkısı.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
14 |
Halk Kültürü ve Turizm.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
15 |
Halk Kültürü ve Turizm.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavları.
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
S. Veyis Örnek. Türk Halk Bilimi.KB Yay. Ankara 2000
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
5 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
4 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
4 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
5 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
4 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
4 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
5 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
5 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
4 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
4 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
4 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
4 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
4 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
4 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
4 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
5 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
4 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 77 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|