Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Halk Bilimi

Dersin Kodu : TE 458

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. REFİYE ŞENESEN OKUŞLUK
Doç.Dr. REFİYE ŞENESEN OKUŞLUK

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Halk bilgisinin konuları hakkında bilgi sahibi olur.
2. Bayramlar, törenler ve kutlamalar hakkında bilgi sahibi olur.
3. Halk İnanışları hakkında bilgi sahibi olur.
4. Türk mutfak kültürü hakkında bilgi sahibi olunur.
5. Halk bilimi ve küreselleşme kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
6. Halk bilimi ve müzecilik ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Halk Biliminin temel kavramlarının ve konularının tanıtılmasını sağlamak

Dersin İçeriği : Halk Bilgisi, Bayram tören ve kutlamalar, Halk inanışları, Mutfak kültürü, Halk bilimi ve Küreselleşme, Halk bilimi ve Müzecilik, Halk bilimi ve Kültürlerarası İletişim, Halk bilimi ve Medya, Halk Kültürünün Ülke Tanıtımına Katkısı, halk kültürü ve turizm.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Halk Bilgisi. Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
2 Halk Bilgisi. Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
3 Bayramlar, Törenler ve Kutlamalar. Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
4 Bayramlar, Törenler ve Kutlamalar. Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
5 Halk İnanışları. Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
6 Halk İnanışları. Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
7 Mutfak Kültürü. Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
8 Ara Sınavı.
9 Halk bilimi ve Küreselleşme . Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
10 Halk bilimi ve Müzecilik. Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
11 Halk bilimi ve Kültürlerarası İletişim. Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
12 Halk bilimi ve Medya. Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
13 Halk Kültürünün Ülke Tanıtımına Katkısı. Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
14 Halk Kültürü ve Turizm. Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
15 Halk Kültürü ve Turizm. Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavları.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005.
Diğer Kaynaklar  S. Veyis Örnek. Türk Halk Bilimi.KB Yay. Ankara 2000


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. 5
2 Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir. 4
3 Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 4
4 Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 5
5 Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder. 4
6 Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 4
7 Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 5
8 Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 5
9 Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 4
10 Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer. 4
11 Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 4
12 Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir. 4
13 Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 4
14 Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 4
15 Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 5
16 Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir. 4
17 Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 4
18 Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 5
19 Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. 4
20 Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3