|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Halk Bilimi |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 457 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. REFİYE ŞENESEN OKUŞLUK Doç.Dr. REFİYE ŞENESEN OKUŞLUK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Türk Halk biliminin konusu, önemi hakkında bilgi sahibi olur.
2. Türk Halk biliminin dünyadaki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
3. Türk Halk biliminin Türkiye’deki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
4. Alan Araştırması Metodu hakkında bilgi sahibi olur.
5.Halk Bilimindeki terim ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
6. Halk Biliminde kuramlar hakkında bilgi sahibi olur.
7.Sosyal Normlar hakkında bilgi sahibi olur.
8. İnanç Sistemleri hakkında bilgi sahibi olur.
9. Doğum, Evlenme törenleri hakkında bilgi sahibi olur.
10.Ölüm törenleri hakkında bilgi sahibi olur.
Türk Halk biliminin konusu, önemi hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Halk Biliminin temel kavramlarının ve konularının tanıtılmasını sağlamak
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Halk Bilgisi, Bayram tören ve kutlamalar, Halk inanışları, Mutfak kültürü, Halk bilimi ve Küreselleşme, Halk bilimi ve Müzecilik, Halk bilimi ve Kültürlerarası İletişim, Halk bilimi ve Medya, Halk Kültürünün Ülke Tanıtımına Katkısı, halk kültürü ve turizm. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk Halk biliminin konusu, önemi.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
2 |
Türk Halk biliminin dünyadaki gelişimi.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
3 |
Türk Halk biliminin Türkiye’deki gelişimi.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
4 |
Alan Araştırması Metodu.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
5 |
Halk Bilimindeki terim ve kavramlar.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
6 |
Halk Biliminde kuramlar.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
7 |
Sosyal Normlar.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
8 |
Ara Sınavı.
|
|
|
|
9 |
İnanç Sistemleri.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
10 |
İnanç Sistemleri.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
11 |
Doğum.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
12 |
Doğum.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
13 |
Evlenme.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
14 |
Ölüm.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
15 |
Ölüm.
|
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavları.
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi Yay. İstanbul 2005, ss. 1-195
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
S. Veyis Örnek. Türk Halk Bilimi.KB Yay. Ankara 2000
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
5 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
5 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
4 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
5 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
4 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
4 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
5 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
5 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
5 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
4 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
4 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
4 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
5 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
5 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
4 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
4 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 77 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|