Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bitirme Tezi

Dersin Kodu : TE 449

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MEHMET ÖZMEN
Prof.Dr. ERMAN ARTUN
Prof.Dr. İBRAHİM ÇETİN DERDİYOK
Prof.Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK
Prof.Dr. HANİFE DİLEK BATİSLAM
Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN
Doç.Dr. MUNA ÖZEZEN YÜCEOL
Doç.Dr. HALUK GÖKALP
Doç.Dr. REFİYE ŞENESEN OKUŞLUK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YETER TORUN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ENGİN ÇETİN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYHAN KARAKAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Kendi alanına özgü temel kaynakları bilir.
2.Alana özgü kaynaklara ulaşma yollarını bilir.
3. Bilimsel araştırma yapma yöntemlerini kavrar.
4.Araştırma malzemesinin nasıl seçileceğine ilişkin yöntemleri öğrenir.
5.Araştırma malzemesinin derlenip bir araya getirilmesi yollarını ve aşamalarını bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türkolojinin temel kaynaklarına ve tez alanına ilişkin kaynaklara ulaşma yollarını kavratmak, bilgiye ulaşma yollarını göstermek, dört yıl edindiği bilgi birikimi ve bilimsel yöntemler yardımıyla Türkolojinin temel konularını ve sorunlarını ele alan çalışmalar yapmak.

Dersin İçeriği : Türk Dili ve Edebiyatı araştırmalarının tarihi, önemi, Türkolojinin sorunları ve çözüm önerileri, bilimsel araştırma yöntemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilimsel araştırma yöntemleri. Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. Düz anlatım ve tartışma
2 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. Düz anlatım ve tartışma
3 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. Düz anlatım ve tartışma
4 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. Düz anlatım ve tartışma
5 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. Düz anlatım ve tartışma
6 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. Düz anlatım ve tartışma
7 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. Düz anlatım ve tartışma
8 Ara Sınav.
9 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. Düz anlatım ve tartışma
10 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. Düz anlatım ve tartışma
11 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. Düz anlatım ve tartışma
12 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. Düz anlatım ve tartışma
13 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. Düz anlatım ve tartışma
14 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. Düz anlatım ve tartışma
15 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. Düz anlatım ve tartışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavları.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Türk dili ve edebiyatına ilişkin temel kaynaklar, Araştırma konusuyla ilgili kaynaklar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. 4
2 Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir. 5
3 Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 4
4 Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 5
5 Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder. 4
6 Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 4
7 Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 5
8 Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 4
9 Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 4
10 Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer. 3
11 Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 3
12 Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir. 4
13 Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 4
14 Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 5
15 Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 4
16 Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir. 5
17 Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 2
18 Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
19 Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. 1
20 Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3