Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitirme Tezi |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 449 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET ÖZMEN Prof.Dr. ERMAN ARTUN Prof.Dr. İBRAHİM ÇETİN DERDİYOK Prof.Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK Prof.Dr. HANİFE DİLEK BATİSLAM Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN Doç.Dr. MUNA ÖZEZEN YÜCEOL Doç.Dr. HALUK GÖKALP Doç.Dr. REFİYE ŞENESEN OKUŞLUK Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. YETER TORUN Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. ENGİN ÇETİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYHAN KARAKAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Kendi alanına özgü temel kaynakları bilir.
2.Alana özgü kaynaklara ulaşma yollarını bilir.
3. Bilimsel araştırma yapma yöntemlerini kavrar.
4.Araştırma malzemesinin nasıl seçileceğine ilişkin yöntemleri öğrenir.
5.Araştırma malzemesinin derlenip bir araya getirilmesi yollarını ve aşamalarını bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkolojinin temel kaynaklarına ve tez alanına ilişkin kaynaklara ulaşma yollarını kavratmak, bilgiye ulaşma yollarını göstermek, dört yıl edindiği bilgi birikimi ve bilimsel yöntemler yardımıyla Türkolojinin temel konularını ve sorunlarını ele alan çalışmalar yapmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk Dili ve Edebiyatı araştırmalarının tarihi, önemi, Türkolojinin sorunları ve çözüm önerileri, bilimsel araştırma yöntemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilimsel araştırma yöntemleri.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
2 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
3 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
4 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
5 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
6 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
7 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
8 |
Ara Sınav.
|
|
|
|
9 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
10 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
11 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
12 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
13 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
14 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
15 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavları.
|
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
4 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
5 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
4 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
5 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
4 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
4 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
5 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
4 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
4 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
3 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
3 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
4 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
4 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
5 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
2 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
1 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
1 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|