Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yeni Türk Edebiyatı

Dersin Kodu : TE 408

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN
Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Milli Edebiyat romanı ile Cumhuriyet romanı arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
2. Gerçekçilikten postmodernizme Türk romanındaki değişmeleri açıklayabilir.
3. Taşra gerçekçiliği ve Sabahattin Ali´nin romancılığını tartışabilir.
4.Tanpınar ve Huzur romanının Türk edebiyatındaki yerini açıklayabilir.
5. Modernist romanın özelliklerini ve Tutunamayanlar´ı modernist bir roman olarak değerlendirebilir.
6. Adalet Ağaoğlu´nun Türk romanındaki yerini tartışabilir.
7. Postmodernist roman ve İhsan Oktay Anar´ın romancılığı hakkında bilgi verebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Cumhuriyet Dönemi Türk romanının gelişimini öğretmek. Cumhuriyet sonrası Türk romanında yeni eğilimlerin ve modernleşmenin Türk romanına etkilerini incelemek.

Dersin İçeriği : Milli Edebiyat romanı ile Cumhuriyet romanı arasındaki ilişki açıklanır. Gerçekçilikten postmodernizme Türk romanındaki değişmeler açıklanır. Taşra gerçekçiliği ve Sabahattin Ali´nin romancılığı tartışılır.Tanpınar ve Huzur romanının Türk edebiyatındaki yerini açıklanır. Modernist romanın özelliklerini ve Tutunamayanlar´ı modernist bir roman olarak değerlendirilir. Adalet Ağaoğlu´nun Türk romanındaki yeri tartışılır. Postmodernist roman ve İhsan Oktay Anar´ın romancılığı hakkında bilgi verilir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Cumhuriyet’e girerken Türk romanının genel görünümü. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış Düz anlatım ve tartışma
2 Taşra gerçekliği, Sabahattin Ali´nin gerçekçi roman anlayışı, Kuyucaklı Yusuf. Kuyucaklı Yusuf Düz anlatım ve tartışma
3 Kuyucaklı Yusuf´un çözümlemesi. Kuyucaklı Yusuf Düz anlatım ve tartışma
4 Tanpınar’ın Türk romanındaki yeri, Huzur’un modernist bir roman olup olmadığı. Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, Huzur Düz anlatım ve tartışma
5 Huzur´un çözümlenmesi. Huzur Düz anlatım ve tartışma
6 Tarihsel roman ve Kemal Tahir’in Türk edebiyat ve düşünce dünyasındaki yeri. Devlet Ana Düz anlatım ve tartışma
7 Devlet Ana romanının ATÜT´çü tezler çerçevesinde çözümlenmesi. Devlet Ana Düz anlatım ve tartışma
8 Arasınav.
9 Modernist romanın özellikleri, Oğuz Atay´ın Türk edebiyatındaki yeri. Tutunamayanlar Düz anlatım ve tartışma
10 Tutunamayanlar romanının modernist bir roman olarak çözümlenmesi. Tutunamayanlar Düz anlatım ve tartışma
11 Tutunamayanlar romanının modernist bir roman olarak çözümlenmesi. Tutunamayanlar Düz anlatım ve tartışma
12 Adalet Ağaoğlu, Ölmeye Yatmak romanının çözümlenmesi. Ölmeye Yatmak Düz anlatım ve tartışma
13 Postmodern roman, yeni tarihselcilik, İhsan Oktay Anar. Amat Düz anlatım ve tartışma
14 Amat romanının postmodern roman olarak çözümlenmesi, genel değerlendirme. Amat Düz anlatım ve tartışma
15 Amat romanının postmodern roman olarak çözümlenmesi, genel değerlendirme. Amat Düz anlatım ve tartışma
16/17 Yarıyıl Sonu Sınavı.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Berna Moran Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış II,III
 Tahir Alangu, Cumhuriyetten Sonra Hikaye ve Roman 3 cilt
 Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. 4
2 Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir. 5
3 Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 5
4 Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 5
5 Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder. 4
6 Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 4
7 Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 4
8 Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 4
9 Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 5
10 Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer. 4
11 Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 4
12 Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir. 5
13 Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 4
14 Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
15 Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 4
16 Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir. 5
17 Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 5
18 Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
19 Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. 4
20 Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3