Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yeni Türk Edebiyatı |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 408 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Milli Edebiyat romanı ile Cumhuriyet romanı arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
2. Gerçekçilikten postmodernizme Türk romanındaki değişmeleri açıklayabilir.
3. Taşra gerçekçiliği ve Sabahattin Ali´nin romancılığını tartışabilir.
4.Tanpınar ve Huzur romanının Türk edebiyatındaki yerini açıklayabilir.
5. Modernist romanın özelliklerini ve Tutunamayanlar´ı modernist bir roman olarak değerlendirebilir.
6. Adalet Ağaoğlu´nun Türk romanındaki yerini tartışabilir.
7. Postmodernist roman ve İhsan Oktay Anar´ın romancılığı hakkında bilgi verebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Cumhuriyet Dönemi Türk romanının gelişimini öğretmek. Cumhuriyet sonrası Türk romanında yeni eğilimlerin ve modernleşmenin Türk romanına etkilerini incelemek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Milli Edebiyat romanı ile Cumhuriyet romanı arasındaki ilişki açıklanır. Gerçekçilikten postmodernizme Türk romanındaki değişmeler açıklanır. Taşra gerçekçiliği ve Sabahattin Ali´nin romancılığı tartışılır.Tanpınar ve Huzur romanının Türk edebiyatındaki yerini açıklanır. Modernist romanın özelliklerini ve Tutunamayanlar´ı modernist bir roman olarak değerlendirilir. Adalet Ağaoğlu´nun Türk romanındaki yeri tartışılır. Postmodernist roman ve İhsan Oktay Anar´ın romancılığı hakkında bilgi verilir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Cumhuriyet’e girerken Türk romanının genel görünümü.
|
Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
2 |
Taşra gerçekliği, Sabahattin Ali´nin gerçekçi roman anlayışı, Kuyucaklı Yusuf.
|
Kuyucaklı Yusuf
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
3 |
Kuyucaklı Yusuf´un çözümlemesi.
|
Kuyucaklı Yusuf
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
4 |
Tanpınar’ın Türk romanındaki yeri, Huzur’un modernist bir roman olup olmadığı.
|
Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, Huzur
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
5 |
Huzur´un çözümlenmesi.
|
Huzur
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
6 |
Tarihsel roman ve Kemal Tahir’in Türk edebiyat ve düşünce dünyasındaki yeri.
|
Devlet Ana
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
7 |
Devlet Ana romanının ATÜT´çü tezler çerçevesinde çözümlenmesi.
|
Devlet Ana
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
8 |
Arasınav.
|
|
|
|
9 |
Modernist romanın özellikleri, Oğuz Atay´ın Türk edebiyatındaki yeri.
|
Tutunamayanlar
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
10 |
Tutunamayanlar romanının modernist bir roman olarak çözümlenmesi.
|
Tutunamayanlar
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
11 |
Tutunamayanlar romanının modernist bir roman olarak çözümlenmesi.
|
Tutunamayanlar
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
12 |
Adalet Ağaoğlu, Ölmeye Yatmak romanının çözümlenmesi.
|
Ölmeye Yatmak
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
13 |
Postmodern roman, yeni tarihselcilik, İhsan Oktay Anar.
|
Amat
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
14 |
Amat romanının postmodern roman olarak çözümlenmesi, genel değerlendirme.
|
Amat
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
15 |
Amat romanının postmodern roman olarak çözümlenmesi, genel değerlendirme. |
Amat |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı.
|
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
4 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
5 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
5 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
5 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
4 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
4 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
4 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
4 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
5 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
4 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
4 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
5 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
4 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
3 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
5 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
5 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
4 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|