Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yazılı Ve Sözl. Anl. Bilgileri

Dersin Kodu : TE 336

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Yazılı anlatım becerisi gelişir.
2.Yazılı anlatımın kurallarını kavrar.
3. Noktalama işaretlerini kullanma becerisi gelişir.
4. Yazınsal türleri tanır.
5. Yazınsal türlerin özelliklerini açıklar.
6.Yazma tekniklerini öğrenir.
7. Yazılı anlatımı zenginleştirme yöntemlerini kavrar.
8. Yazılı metinleri tahlil eder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yazılı anlatım kuralları, yazı türleri, anlatım biçimleri, yazılı anlatım becerisini geliştirmek amacıyla yazılı anlatım uygulamaları, yazılı ve sözlü anlatımda başarı için yazılı metinler üzerinde çalışmalar.

Dersin İçeriği : Yazım kuralları ve noktalama işaretleri,uygulama çalışması,bilimsel yazma tenikleri, yazınsal türler hakkında genel bilgi, kurguya dayalı yazınsal metinler üzerine çalışma,diğer edebi metinler üzerine çalışma, özgeçmiş, dilekçe yazma çalışması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yazım kuralları ve noktalama işaretleri Cahit Kavcar- Ferhan Oğuzkan, Örnek Edebi Metinlerle Yazılı ve Sözlü Anlatım Düz anlatım ve tartışma
2 Yazım kuralları ve noktalama işaretleri Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım Editörler: Nurettin Demir-Emine Yılmaz, Nobel Yayın Dağıtım Düz anlatım ve tartışma
3 Uygulama Düz anlatım ve tartışma
4 Bilimsel yazma tenikleri Düz anlatım ve tartışma
5 Bilimsel yazma tenikleri Düz anlatım ve tartışma
6 Yazınsal türler hakkında genel bilgi Düz anlatım ve tartışma
7 Yazınsal türler hakkında genel bilgi Düz anlatım ve tartışma
8 Yarıyıl sınavları
9 Kurguya dayalı yazınsal metinler üzerine çalışma Düz anlatım ve tartışma
10 Kurguya dayalı yazınsal metinler üzerine çalışma Düz anlatım ve tartışma
11 Diğer edebi metinler üzerine çalışma Düz anlatım ve tartışma
12 Diğer edebi metinler üzerine çalışma Düz anlatım ve tartışma
13 Özgeçmiş Düz anlatım ve tartışma
14 Dilekçe yazma çalışması Düz anlatım ve tartışma
15 Uygulama Düz anlatım ve tartışma
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Cahit Kavcar- Ferhan Oğuzkan, Örnek Edebi Metinlerle Yazılı ve Sözlü Anlatım
Diğer Kaynaklar  Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım Editörler: Nurettin Demir-Emine Yılmaz, Nobel Yayın Dağıtım


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. 5
2 Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir. 5
3 Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 4
4 Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 4
5 Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder. 5
6 Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 5
7 Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 4
8 Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 4
9 Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 4
10 Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer. 5
11 Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 3
12 Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir. 4
13 Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 5
14 Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 4
15 Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 4
16 Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir. 4
17 Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 4
18 Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
19 Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. 3
20 Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3