|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yeni Türk Edebiyatı |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 320 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Milli edebiyat dönemine kadar Türk Dilinin sadeleşme evreleri tanıtılır. Nev-yunanilik ve nayilik hakkında bilgi verilerek örnek metinler çözümlenir
Beş hececiler hakkında bilgi verilir
Halit Fahri Ozansoy başta olmak üzere dönemin şairleri örnek şiirleriyle tanıtılır
Ömer Seyfettin´in hayatı ve edebi kişiliğine dair ayrıntılı bilgi verilir
Ömer Seyfettin´in örnek eserleri tahlil edilir
Yakup Kadri´nin hayatı ve edebi kişiliği hakkında bilgi verilir
Örnek romanlar seçilerek metin tahlili yapılır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Milli edebiyat döneminin siyasi sosyal ve kültürel özelliklerini tanıtma, nev-yunanilik ve nayilik hakkında bilgi vererek örnek metinler sunma,milli edebiyat dönemi şair ve yazarlarını örnek metinlerden yola çıkarak tanıma
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Milli edebiyat dönemine kadar Türk Dilinin sadeleşme evreleri tanıtılır. Nev-yunanilik ve nayilik hakkında bilgi verilerek örnek metinler çözümlenir.Beş hececiler hakkında bilgi verilir.Halit Fahri Ozansoy başta olmak üzere dönemin şairleri örnek şiirleriyle tanıtılır.Halit Fahri Ozansoy başta olmak üzere dönemin şairleri örnek şiirleriyle tanıtılır.Ömer Seyfettin´in hayatı ve edebi kişiliğine dair ayrıntılı bilgi verilir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Milli Edebiyatın Yeni Lisan Anlayışına kadar “Türkçenin Tarihsel Gelişimi”.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
2 |
Milli Edebiyat Dönemine Genel Bakış.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
3 |
Nayilik- Nevyunanilik hareketleri.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
4 |
“Yeni Lisan” , “Türkçülüğün Esasları” ( Lisan-ı Türkçülük).
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
5 |
Halit Fahri Ozansoy: Şiirlerinden Çözümlemeler.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
6 |
Ömer Seyfettin: Efruz Bey.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
7 |
Enis Behiç Koryürek: Şiirlerinden Çözümlemeler.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
8 |
Ara sınav.
|
|
|
|
9 |
Ömer Seyfettin’in Öykülerinden Örnekler, Çözümlemeler.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
10 |
Yusuf Ziya Ortaç: Şiirlerinden Çözümlemeler.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
11 |
Refik Halit Karay: Memleket Hikayeleri.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
12 |
Orhan Seyfi Orhon: Şiirlerinden Çözümlemeler.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
13 |
Yakup Kadri Karaosmanoğlu: Yaban
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
14 |
Yahya Kemal Beyatlı: Şiirlerinden Çözümlemeler/// Faruk Nafiz’den Şiirler; Yeşil Gece Romanı.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
15 |
Yahya Kemal Beyatlı: Şiirlerinden Çözümlemeler/// Faruk Nafiz’den Şiirler; Yeşil Gece Romanı. |
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavları. |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Akyüz Kenan (1982,4.b; ve tüm baskılar), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri,Mas Matbaacılık Ankara.
Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı,
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
Okunacak Kişilerle İlgili biyografik ve monografik kitap ve makaleler.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
2 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
3 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
3 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
1 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
2 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
3 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
3 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
2 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
4 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
2 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
2 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
2 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
3 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
3 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
3 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
1 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
2 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
3 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|