Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yeni Türk Edebiyatı

Dersin Kodu : TE 320

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Milli edebiyat dönemine kadar Türk Dilinin sadeleşme evreleri tanıtılır.
Nev-yunanilik ve nayilik hakkında bilgi verilerek örnek metinler çözümlenir
Beş hececiler hakkında bilgi verilir
Halit Fahri Ozansoy başta olmak üzere dönemin şairleri örnek şiirleriyle tanıtılır
Ömer Seyfettin´in hayatı ve edebi kişiliğine dair ayrıntılı bilgi verilir
Ömer Seyfettin´in örnek eserleri tahlil edilir
Yakup Kadri´nin hayatı ve edebi kişiliği hakkında bilgi verilir
Örnek romanlar seçilerek metin tahlili yapılır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Milli edebiyat döneminin siyasi sosyal ve kültürel özelliklerini tanıtma, nev-yunanilik ve nayilik hakkında bilgi vererek örnek metinler sunma,milli edebiyat dönemi şair ve yazarlarını örnek metinlerden yola çıkarak tanıma

Dersin İçeriği : Milli edebiyat dönemine kadar Türk Dilinin sadeleşme evreleri tanıtılır. Nev-yunanilik ve nayilik hakkında bilgi verilerek örnek metinler çözümlenir.Beş hececiler hakkında bilgi verilir.Halit Fahri Ozansoy başta olmak üzere dönemin şairleri örnek şiirleriyle tanıtılır.Halit Fahri Ozansoy başta olmak üzere dönemin şairleri örnek şiirleriyle tanıtılır.Ömer Seyfettin´in hayatı ve edebi kişiliğine dair ayrıntılı bilgi verilir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Milli Edebiyatın Yeni Lisan Anlayışına kadar “Türkçenin Tarihsel Gelişimi”. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
2 Milli Edebiyat Dönemine Genel Bakış. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
3 Nayilik- Nevyunanilik hareketleri. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
4 “Yeni Lisan” , “Türkçülüğün Esasları” ( Lisan-ı Türkçülük). Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
5 Halit Fahri Ozansoy: Şiirlerinden Çözümlemeler. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
6 Ömer Seyfettin: Efruz Bey. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
7 Enis Behiç Koryürek: Şiirlerinden Çözümlemeler. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
8 Ara sınav.
9 Ömer Seyfettin’in Öykülerinden Örnekler, Çözümlemeler. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
10 Yusuf Ziya Ortaç: Şiirlerinden Çözümlemeler. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
11 Refik Halit Karay: Memleket Hikayeleri. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
12 Orhan Seyfi Orhon: Şiirlerinden Çözümlemeler. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
13 Yakup Kadri Karaosmanoğlu: Yaban Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
14 Yahya Kemal Beyatlı: Şiirlerinden Çözümlemeler/// Faruk Nafiz’den Şiirler; Yeşil Gece Romanı. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
15 Yahya Kemal Beyatlı: Şiirlerinden Çözümlemeler/// Faruk Nafiz’den Şiirler; Yeşil Gece Romanı. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavları.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akyüz Kenan (1982,4.b; ve tüm baskılar), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri,Mas Matbaacılık Ankara.
 Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı,
 Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
 Okunacak Kişilerle İlgili biyografik ve monografik kitap ve makaleler.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. 2
2 Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir. 3
3 Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 3
4 Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 1
5 Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder. 2
6 Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 3
7 Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 3
8 Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 2
9 Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 4
10 Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer. 2
11 Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 2
12 Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir. 2
13 Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 3
14 Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
15 Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 4
16 Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir. 3
17 Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 1
18 Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
19 Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. 3
20 Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6