|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yeni Türk Edebiyatı |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 319 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dönemin sosyal kültürel ve ekonomik özellikleri hakkında bilgi sunar
Fecr-i Ati topluluğunu tanıtarak ilgili edebi metinleri çözümler
Aynı dönemin şair ve yazarlarını metin çözümlemeleri ile mukayese eder
Rıza Tevfik Bölükbaşı´nın edebi kişiliğini tanıtır,şiirlerinden örnek çözümlemeler yapar
Mehmet Emin Yurdakul ve Hüseyin Rahmi´nin edebi kişiliğini tanıtır, metinlerinden örnek çözümlemeler yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, yüksek öğretimde bir dersin etkili ve anlamlı öğretimi için gerekli temel bilgi, beceri ve tutumları kazanmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda aşağıdaki öğrenme çıktılarının kazanılması beklenilmektedir. Servet-i Fünun Devrinde onlardan Farklı Özellikte yazan yazar ve yapıtlarını tanıtmak; Fecr-i Ati Topluluğunu tanıtmak temel esastır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Dönemin sosyal kültürel ve ekonomik özellikleri hakkında bilgi sunar Fecr-i Ati topluluğunu tanıtarak ilgili edebi metinleri çözümler
Rıza Tevfik Bölükbaşı´nın edebi kişiliğini tanıtır,şiirlerinden örnek çözümlemeler yapar Mehmet Emin Yurdakul ve Hüseyin Rahmi´nin edebi kişiliğini tanıtır, metinlerinden örnek çözümlemeler yapar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Servet-i Fünun Edebiyatı Dışında Kalan Sanatçılar.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
2 |
Edebi Topluluklar ( Encümen-i Şuara); Mutavassıtîn.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
3 |
Hece Şiirinin Yeniden Filizlenişi.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
4 |
Rıza Tevfik Bölükbaşı: Edebi Kişiliği, Şiirlerinden Örnek Çözümlemeler.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
5 |
Popüler Roman; Örnek yazar ve yapıtlar.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
6 |
Hüseyin Rahmi Gürpınar: Şık.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
7 |
Mehmet Emin Yurdakul: Şiirlerinden Örnek Çözümlemeler.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
8 |
Ara sınav.
|
|
|
|
9 |
Hüseyin Rahmi Gürpınar: Efsuncu Baba.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
10 |
Mehmet Akif Ersoy: Şiirlerinden Çözümlemeler.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
11 |
Hüseyin Rahmi Gürpınar: Mürebbiye.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
12 |
Fecr-i Ati Dönemi Edebiyatı: Kuruluş- Yapıt verme - Dağılış.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
13 |
Ahmet Haşim: Edebi Kişiliği şiirlerinden örnekler, Çözümlemeler.
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
14 |
Başka Romancılar: Ahmet Rasim, Mehmet Celal (…).
|
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
|
|
15 |
Başka Romancılar: Ahmet Rasim, Mehmet Celal (…). |
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
|
Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavları. |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Akyüz Kenan (1982,4.b; ve tüm baskılar), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri,Mas Matbaacılık Ankara.
Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı,
Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
Okunacak Kişilerle İlgili biyografik ve monografik kitap ve makaleler.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
2 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
2 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
1 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
1 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
1 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
2 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
2 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
1 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
1 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
1 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
2 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
2 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
2 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
2 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
2 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
2 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
2 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
2 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
2 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|