Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yeni Türk Edebiyatı

Dersin Kodu : TE 319

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dönemin sosyal kültürel ve ekonomik özellikleri hakkında bilgi sunar
Fecr-i Ati topluluğunu tanıtarak ilgili edebi metinleri çözümler
Aynı dönemin şair ve yazarlarını metin çözümlemeleri ile mukayese eder
Rıza Tevfik Bölükbaşı´nın edebi kişiliğini tanıtır,şiirlerinden örnek çözümlemeler yapar
Mehmet Emin Yurdakul ve Hüseyin Rahmi´nin edebi kişiliğini tanıtır, metinlerinden örnek çözümlemeler yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı, yüksek öğretimde bir dersin etkili ve anlamlı öğretimi için gerekli temel bilgi, beceri ve tutumları kazanmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda aşağıdaki öğrenme çıktılarının kazanılması beklenilmektedir. Servet-i Fünun Devrinde onlardan Farklı Özellikte yazan yazar ve yapıtlarını tanıtmak; Fecr-i Ati Topluluğunu tanıtmak temel esastır.

Dersin İçeriği : Dönemin sosyal kültürel ve ekonomik özellikleri hakkında bilgi sunar Fecr-i Ati topluluğunu tanıtarak ilgili edebi metinleri çözümler Rıza Tevfik Bölükbaşı´nın edebi kişiliğini tanıtır,şiirlerinden örnek çözümlemeler yapar Mehmet Emin Yurdakul ve Hüseyin Rahmi´nin edebi kişiliğini tanıtır, metinlerinden örnek çözümlemeler yapar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Servet-i Fünun Edebiyatı Dışında Kalan Sanatçılar. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
2 Edebi Topluluklar ( Encümen-i Şuara); Mutavassıtîn. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
3 Hece Şiirinin Yeniden Filizlenişi. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
4 Rıza Tevfik Bölükbaşı: Edebi Kişiliği, Şiirlerinden Örnek Çözümlemeler. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
5 Popüler Roman; Örnek yazar ve yapıtlar. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
6 Hüseyin Rahmi Gürpınar: Şık. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
7 Mehmet Emin Yurdakul: Şiirlerinden Örnek Çözümlemeler. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
8 Ara sınav.
9 Hüseyin Rahmi Gürpınar: Efsuncu Baba. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
10 Mehmet Akif Ersoy: Şiirlerinden Çözümlemeler. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
11 Hüseyin Rahmi Gürpınar: Mürebbiye. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
12 Fecr-i Ati Dönemi Edebiyatı: Kuruluş- Yapıt verme - Dağılış. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
13 Ahmet Haşim: Edebi Kişiliği şiirlerinden örnekler, Çözümlemeler. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
14 Başka Romancılar: Ahmet Rasim, Mehmet Celal (…). Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
15 Başka Romancılar: Ahmet Rasim, Mehmet Celal (…). Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Düz anlatım, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavları.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akyüz Kenan (1982,4.b; ve tüm baskılar), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri,Mas Matbaacılık Ankara.
 Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı,
 Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul.
 Okunacak Kişilerle İlgili biyografik ve monografik kitap ve makaleler.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. 2
2 Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir. 2
3 Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 1
4 Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 1
5 Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder. 1
6 Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 2
7 Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 2
8 Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 1
9 Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 1
10 Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer. 1
11 Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 2
12 Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir. 2
13 Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 2
14 Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 2
15 Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 2
16 Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir. 2
17 Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 2
18 Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
19 Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. 2
20 Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6