|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yeni Türk Edebiyatı |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 220 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dönem sanatçılarının romantizme ve realizme bakış açısını tanır. Edebi eserlerde dönemin sosyal ve kültürel hayatının izlerini tespit eder. Halit Ziya Uşaklıgil´in romancılığını değerlendirir. Mehmet Rauf´un romancılığını ve ilk psikolojik roman denemesini tanır. Servet-i Fünûn romanını içerik ve teknik açıdan ilk eserlerle karşılşatırır. Romantizm ve realizm akımlarını kuramsal çerçevede değerlendirir. Teknik ve içerik açıdan Türk Romanındaki değişimi kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Servet-i Fünûn dönemi roman ve öyküsü hakkında bilgi vermek, değerlendirmelerde bulunmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Servet-i Fünûn nesri hakkında genel bilgi, Servet-i Fünûn romanı hakkında genel bilgi, Hikâye (Halit Ziya Uşaklıgil), Romantik ve realist ekol tanımları, Mai ve Siyah (Halit Ziya Uşaklıgil), Aşk-ı Memnu (Halit Ziya Uşaklıgil), Halit Ziya Uşaklıgil’in romancılığı üzerine genel bir değerlendirme, Eylül (Mehmet Rauf), Dönem romanları ve yazarları üzerine genel bir değerlendirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Servet-i Fünûn nesri hakkında genel bilgi.
|
Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
2 |
Servet-i Fünûn romanı hakkında genel bilgi.
|
Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
3 |
Hikâye (Halit Ziya Uşaklıgil).
|
Halit Ziya Uşaklıgil´in Hikâye adlı eseri okunacak.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
4 |
Romantik ve realist ekol tanımları.
|
Türk Dili Yazın Akımları Özel Sayısı S:59-68, 97-119
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
5 |
Romantizm-realizm tartışmaları.
|
İlgili makaleler okunacak.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
6 |
Mai ve Siyah (Halit Ziya Uşaklıgil).
|
Mai ve Siyah (Halit Ziya Uşaklıgil) romanı okunacak
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
7 |
Mai ve Siyah (Halit Ziya Uşaklıgil).
|
İlgili makaleler okunacak.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Aşk-ı Memnu (Halit Ziya Uşaklıgil).
|
Aşk-ı Memnu (Halit Ziya Uşaklıgil) romanı okunacak
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
10 |
Aşk-ı Memnu (Halit Ziya Uşaklıgil).
|
Eserin dizi uyarlamaları üzerine sunu ve tartışmalar.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
11 |
Halit Ziya Uşaklıgil’in romancılığı üzerine genel bir değerlendirme.
|
İlgili makaleler okunacak.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
12 |
Eylül (Mehmet Rauf).
|
Eylül (Mehmet Rauf) romanı okunacak.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
13 |
Eylül (Mehmet Rauf).
|
İlgili makaleler okunacak.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
14 |
Dönem romanları ve yazarları üzerine genel bir değerlendirme.
|
İlgili makaleler okunacak.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
15 |
Dönem romanları ve yazarları üzerine genel bir değerlendirme.
|
|
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavları.
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Moran, Berna (1994); Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış I, İletişim Yayınları, İstanbul
İleri, Selim (2007); Kamelyasız Kadınlar, Doğan Kitap, İstanbul
Önertoy, Olcay (1965); Halit Ziya Uşaklıgil, Romancılığı ve Romanımızdaki Yeri,
Huyugüzel, Ömer Faruk (2004); Halit Ziya Uşaklıgil, Akçağ, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Finn, Robert (1984); Türk Romanı, Bilgi Yayınevi, İstanbul
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
4 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
4 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
5 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
4 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
4 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
4 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
5 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
4 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
3 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
4 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
5 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
4 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
5 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
4 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
5 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
5 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
5 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 77 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|