|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
EAT’nin Türk dili tarihindeki yeri, oluşumu ve EAT dönemine ilişkin kaynakların tanıtılması.
|
Eski Anadolu Türkçesi Dönemine Ait Metinler
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
EAT’nin yazı, imla, ses ve yapı özellikleri bakımından genel değerlendirmesi.
|
Eski Anadolu Türkçesi Dönemine Ait Metinler
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
Metinler üzerinde ses ve yapı bilgisi incelemesi- Mantıku’t-Tayr.
|
Eski Anadolu Türkçesi Dönemine Ait Metinler
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
Metinler üzerinde ses ve yapı bilgisi incelemesi- Mantıku’t-Tayr.
|
Eski Anadolu Türkçesi Dönemine Ait Metinler
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
Metinler üzerinde ses ve yapı bilgisi incelemesi- Kelile ve Dimne Tercümesi.
|
Eski Anadolu Türkçesi Dönemine Ait Metinler
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Metinler üzerinde ses ve yapı bilgisi incelemesi- Kelile ve Dimne Tercümesi.
|
Eski Anadolu Türkçesi Dönemine Ait Metinler
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
Metinler üzerinde ses ve yapı bilgisi incelemesi- Kelile ve Dimne Tercümesi.
|
Eski Anadolu Türkçesi Dönemine Ait Metinler
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara sınav.
|
|
|
|
9 |
Metinler üzerinde ses ve yapı bilgisi incelemesi- Garib-name.
|
Eski Anadolu Türkçesi Dönemine Ait Metinler
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
Metinler üzerinde ses ve yapı bilgisi incelemesi- Garib-name.
|
Eski Anadolu Türkçesi Dönemine Ait Metinler
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
Metinler üzerinde ses ve yapı bilgisi incelemesi- Garib-name.
|
Eski Anadolu Türkçesi Dönemine Ait Metinler
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
Metinler üzerinde ses ve yapı bilgisi incelemesi- Dede Korkut.
|
Eski Anadolu Türkçesi Dönemine Ait Metinler
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
Metinler üzerinde ses ve yapı bilgisi incelemesi- Dede Korkut.
|
Eski Anadolu Türkçesi Dönemine Ait Metinler
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Metinler üzerinde ses ve yapı bilgisi incelemesi- Dede Korkut.
|
Eski Anadolu Türkçesi Dönemine Ait Metinler
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Metinler üzerinde ses ve yapı bilgisi incelemesi- Dede Korkut. |
Eski Anadolu Türkçesi Dönemine Ait Metinler |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı.
|
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
4 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
3 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
5 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
4 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
4 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
3 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
5 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
4 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
3 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
4 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
5 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
5 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
4 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
4 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
3 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
2 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
1 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|