|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Halk Edb. Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 111 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYHAN KARAKAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Halk edebiyatının doğuşu ve yayılma sahaları hakkında bilgi verebilir. Halk edebiyatının dönemleri hakkında bilgi verebilir. Halk edebiyatının biçim özellikleri hakkında genel bilgiler verebilir. Halk edebiyatının içerik özellikleri hakkında genel bilgiler verebilir. Halk edebiyatının manzum türleri hakkında genel bilgiler verebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk Halk Edebiyatının temel kavramlarının ve türlerinin tanıtılmasını sağlamak
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk Edebiyatının kolları, halk edebiyatının bölümleri, halk edebiyatının kaynakları, Genel çizgileriyle halk edebiyatı, Anonim halk edebiyatı ve tasavvuf edebiyatı, Aşık edebiyatı, Türk halk bilimi, tarihçesi, diğer dallarla ilişkileri, Türk halk biliminde alan araştırması yöntemi, Türk halk edebiyatında biçim, tür, içerik, Mani türünün tanıtılması, Koşma türünün tanıtılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Edebiyat nedir? Türk Edebiyatının kolları, halk edebiyatının bölümleri, halk edebiyatının kaynakları.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
2 |
Genel çizgileriyle halk edebiyatı
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
3 |
Anonim halk edebiyatı ve tasavvuf edebiyatı
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
4 |
Aşık edebiyatı
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
5 |
Türk halk bilimi, tarihçesi, diğer dallarla ilişkileri.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
6 |
Türk halk biliminde alan araştırması yöntemi.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
7 |
Türk halk edebiyatında biçim, tür, içerik.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
8 |
Ara Sınavı.
|
|
|
|
9 |
Türk halk edebiyatında biçim, tür, içerik.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
10 |
Mani türünün tanıtılması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
11 |
Mani türüyle ilgili örnek şiirlerin açıklanması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
12 |
Koşma türünün tanıtılması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
13 |
Koşma türüyle ilgili örnek şiirlerin açıklanması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
14 |
Genel tekrar.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
15 |
Genel tekrar.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavları.
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Yayınları, Adana.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
A. Güzel-A. Torun, Türk Halk Ed. El Kitabı,Akçağ Yay. Ankara 2007
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
4 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
4 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
5 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
4 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
5 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
5 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
4 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
5 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
4 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
4 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
5 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
5 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
4 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
4 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
5 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
5 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
4 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 73 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|