|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Elektrik-elektronik Bil. |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM208 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET UĞRAŞ CUMA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Elektrik ve elektronikte temel teşkil eden elemanları tanıyabilme
2. Elektrik ve elektronikte temel teşkil eden elemanlarının teorik ve pratik çalışma prensiplerinin fonksiyonel açıdan tanınması
3. Elektrik ve elektronik malzemelerinin tekstil işletmelerindeki işlevlerinin öğrenilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel elektrik ve elektronik devre elemanlarının özelliklerini, uygulamaya yönelik çalışma prensiplerini, tekstil endüstrisinde kullanımlarını ve işlevlerini, üretim hatlarındaki fonksiyonlarını ve temel işlemlerini tanıtmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektrik ve elektronikte temel teşkil eden elemanları tanıyabilmek. Elektrik ve elektronikte temel teşkil eden elemanlarının teorik ve pratik çalışma prensiplerinin fonksiyonel açıdan tanınması. Elektrik ve elektronik malzemelerinin tekstil işletmelerindeki işlevlerinin öğrenilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Elektrik ve elektronik kavramlarını tanımlama
|
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
2 |
Statik yükler ve oluşumları, statik yüklerin endüstrideki faydaları ve zararları, endüstride alınması gerekli önlemler
|
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
3 |
Doğru akım ve alternatif akım
|
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
4 |
İletkenlik, yarıiletkenlik ve yalıtkanlık
|
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
5 |
Elektrik devre elemanlarına giriş
|
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
6 |
Direnç ve özdirenç hesaplamaları, devredeki etkileri
|
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
7 |
Bobinler, temel özellikleri ve çalışma prensipleri, bobin hesaplamaları
|
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
8 |
Arasınav |
Ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı Sınav
|
|
9 |
Kondansatörler, temel özellikleri ve çalışma prensipleri, kondansatör hesapları
|
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
10 |
Trafolar ve çalışma prensipleri
|
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Yarıiletkenler, yarıiletken malzemeler, yapıları ve özellikleri
|
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
12 |
P ve N tipi yarıiletkenler ve özdirenç hesapları
|
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
13 |
Diyorlar, akım ve gerilim eğrileri, çalışma prensipleri
|
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
14 |
Transistörler, çeşitleri, özellikleri, çalışma prensipleri, giriş ve çıkış eğrileri
|
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
15 |
Konu Tekrarı
|
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Yarıyılsonu sınavı
|
Ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Milli Eğitim Bakanlığı Teknik Notları, MEGEP Yayınları
2. EKER, İ., Elektrik-Eloktronik ders notları, 2009.
3. PEEBLES, P.Z. and GIUMA, T.A., " Principles of Electrical Engineering", McGraw Hill, ISBN:9780070492523, 1991.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
2 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
2 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
1 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
2 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
1 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
0 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
2 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
2 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
1 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
0 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|