|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dinamik |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM206 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALİ HAMZA TANRIKULU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Teknik eğitime yönelmiş öğrenciler için, mekaniğin dinamik ile ilgili temel kavramlarının tekniğe uygulanışını öğrenebilme ve ilgili meslek derslerine hazır hale gelme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mühendislik öğrenimi yapan öğrencinin, herhangi bir problemi basit bir biçimde çözümleme ve iyi kavranmış birkaç temel ilkeyi problemin çözümüne uygulayabilme yeteneğini geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Teknik eğitime yönelmiş öğrenciler için, mekaniğin dinamik ile ilgili temel kavramlarının tekniğe uygulanışını öğrenebilme ve ilgili meslek derslerine hazır hale gelmek. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dinamiğe giriş, maddesel noktaların doğrusal hareketi, yer, hız, ivme, maddesel noktanın hareketinin belirtilmesi
|
Ders Notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
2 |
Düzgün doğrusal hareket, düzgün değişen doğrusal hareket, çok sayıda maddesel noktanın hareketi, bağıl hareket
|
Ders Notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
3 |
Maddesel noktaların eğrisel hareketi, yer vektörü, hız ve ivme, hız ve ivmenin dik bileşenleri, teğetsel ve normal bileşenler
|
Ders Notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
4 |
Maddesel noktaların kinetiği, kuvvet, kütle, ivme, newton´un ikinci hareket kanunu, birim sistemleri
|
Ders Notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
5 |
Hareket denklemleri, dinamik denge, d´alambert ilkesi
|
Ders Notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
6 |
İş ve enerji, bir kuvvetin işi, maddesel noktanın kinetik enerjisi, iş ve enerji ilkesi
|
Ders Notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
7 |
İş ve enerji ilkesinin uygulamaları, potansiyel enerji, enerjinin korunumu,güç ve verim
|
Ders Notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
8 |
Arasınav |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
9 |
İmpuls ve momentum, doğrusal impuls-momentum ilkesi, doğrusal momentumun korunumu
|
Ders Notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Açısal impuls-momentum ilkesi, açısal momentumun korunumu
|
Ders Notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
11 |
Çarpışma, doğru merkezsel çarpışma, eğik merkezsel çarpışma
|
Ders Notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
12 |
Rijit cisimlerin kinematiği, ötelenme, sabit bir eksen etrafında dönme, genel düzlemsel hareket
|
Ders Notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
13 |
Düzlemsel harekette mutlak ve bağıl hız, ani dönme merkezi, mutlak ve bağıl ivme
|
Ders Notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
14 |
Rijit cisimlerin kinetiği, iş ve enerji ilkesi, kinetik enerji, güç, rijit bir cisim için
impuls ve momentum ilkesi, açısal impuls-momentum ilkesi, |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
15 |
Konu tekrarı |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı
|
Ders Notları ve referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. BEER, F.B., JOHNSTON, E.R., Mühendisler İçin Mekanik Dinamik. Birsen Yayınevi, İstanbul, 420 s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
0 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
3 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
1 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
1 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
0 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
0 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
0 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
0 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
0 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
0 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
0 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
9 |
9 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
9 |
9 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|