Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Toplum Ağız ve Diş Sağlığı I

Dersin Kodu : DEN150

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUHARREM CEM DOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Koruyucu Diş Hekimliği Hizmetlerini Uygulayabilme
2. Toplum Ağız Diş Sağlığı Programları İçinde Birlikte Çalışabilme
3.Toplum Ağız ve Diş Sağlığı Programları için Gerekli Terminolojik Bilgiyi Sıralayabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Toplum Ağız Diş Sağlığında Program Geliştimenin Öğrenilmesi

Dersin İçeriği : Toplum ağız diş sağlığı ile ilişkili terminolojik bilgiyi sıralama ve ağız diş sağlığı ile ilişkili program, organizasyon içinde birlikte çalışabilme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : 1. Sınıf Dersliği, Diş Hekimliği Fakültesi ve Adana İlkokullarında Saha Çalışmaları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 TOPLUM AĞIZ DİŞ SAĞLIĞINA GİRİŞ Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Düz anlatım, sözlü sunum
2 DİŞ EMBRİYOLOJİSİ Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Tartışma, sözlü sunum
3 DİŞ MORFOLOJİSİ Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Tartışma, sözlü sunum
4 DAİMİ DİŞLER VE SÜT DİŞLERİNİN FARKLARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Tartışma, sözlü sunum
5 DAİMİ DİŞLER VE SÜT DİŞLERİNİN FARKLARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Tartışma, sözlü sunum
6 İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNDE TARAMA UYGULAMALARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Uygulama
7 İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNDE TARAMA UYGULAMALARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Uygulama
8 KORUYUCU DİŞ HEKİMLİĞİ NEDİR? Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Sözlü sunum
9 İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNDE TARAMA UYGULAMALARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Uygulama
10 İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNDE TARAMA UYGULAMALARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Uygulama
11 I. ARASINAV Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu
12 AĞIZ HİJYEN EĞİTİMİ UYGULAMALARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Uygulama
13 AĞIZ HİJYEN EĞİTİMİ UYGULAMALARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Uygulama
14 DİŞ HEKİMLİĞİNDE EPİDEMİYOLOJİ Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Tartışma, inceleme, sözlü sunum
15 PLAK NEDİR? Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Tartışma, inceleme, sözlü sunum
16 PLAK BİRİKİMİ VE METABOLİZMA Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Tartışma, inceleme, sözlü sunum
17 AĞIZ HİJYEN EĞİTİMİ UYGULAMALARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Uygulama
18 TOPİKAL FLOR UYGULAMALARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Uygulama
19 ÇÜRÜK ETİYOLOJİSİ Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Tartışma, inceleme, sözlü sunum
20 PERİODONTAL HASTALIKLAR Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Tartışma, inceleme, sözlü sunum
21 TOPLUM AĞIZ DİŞ SAĞLIĞI PROGRAMLAMA Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Tartışma, inceleme, sözlü sunum
22 TOPİKAL FLOR UYGULAMALARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Uygulama
23 TOPİKAL FLOR UYGULAMALARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Uygulama
24 TOPİKAL FLOR UYGULAMALARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Uygulama
25 TOPİKAL FLOR UYGULAMALARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Uygulama
26 TOPİKAL FLOR UYGULAMALARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Uygulama
27 II. ARASINAV Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu
28 ERKEN ÇOCUKLUK ÇAĞI ÇÜRÜĞÜ Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Tartışma, sunum
29 FLOR VERNİK UYGULAMALARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Tartışma, inceleme, gösterim, sunum
30 FLOR VERNİK UYGULAMALARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Tartışma, inceleme, gösterim, sunum
31 FLOR VERNİK UYGULAMALARI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu Tartışma, inceleme, gösterim, sunum
32/33/34 FİNAL SINAVI Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dentistry, Dental Practice and the Community 4th edition Burt AB, Eklund SA WB saunders Company
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 50
    Ödev/Proje/Diğer 0 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 3
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 3
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 0
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 2
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 0
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 4
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 1
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 0
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 0
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 0
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 1
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 0
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 1
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 0
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 0
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 0
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 29 4 116
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 29 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 6 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6