Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Protetik Diş Tedavisi III |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN470 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ORHUNEKREN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hareketli bölümlü protez tasarım bilgisinin kazandırılması Hareketli bölümlü protez gerekliliğini teşhis edebilme ve tedavi planlayabilme Hareketli bölümlü protez hastalarında tedavi yaklaşımını öğrenme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hareketli bölümlü protez tedavisinde ihtiyaç duyulan temel protetik bilgilerin kazandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
- Hareketli bölümlü protez tasarım bilgisinin kazandırılması
- Oklüzyon kavramını anlayabilmeli ve oklüzyon ile uyumlu restorasyonu artikülatör kullanarak planlayabilme.
- TME, Artikülatör ve Oklüzyon arasındaki ilişkiyi kavrama.
- Tam seramik, metal seramik vs. gibi farklı sabit protez yapımını planlayabilme ve bu rastorasyonların labaratuar aşamalarını öğrenme.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlgili derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma, öğrenci izlencesinin konuşulması |
Yok |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
2 |
Hareketli bölümlü protez (HBP) tasarım prensipleri |
Kaynak kitapların okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
3 |
Ölçüm (surveying) |
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
4 |
Tanı ve tedavi planlaması |
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
5 |
Tanı ve tedavi planlaması (modeller üzerinde tartışma) |
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
6 |
Hareketli bölümlü protezler için ağız hazırlığı |
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
7 |
Destek dişlerdeki hazırlıklar |
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
8 |
Hbp lerde ölçü malzemeleri ve ölçü işlemleri |
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
9 |
Distal uzantılı protez kaidelerinde destek |
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
10 |
Hbp lerde okluzal ilişkiler
|
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
11 |
Laboratuvar işlemleri |
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
12 |
Vaka tartışması
|
Yok |
Beyin Fırtınası |
|
13 |
Vaka tartışması
|
Yok |
Beyin Fırtınası |
|
14 |
Vaka tartışması
|
Yok |
Beyin Fırtınası |
|
15 |
Ara sınav |
|
|
|
16 |
Sabit protezler okluzyon prensipleri.
|
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
17 |
Artikülatörler
|
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
18 |
İnterokuzal kayıtlar
|
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
19 |
Modellerin artikülatör üzerinde incelenmesi
|
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
20 |
Hasta üzerinde örnek kayıt alma pratiği
|
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
21 |
Bölümlü veneer kron preperasyonu
|
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
22 |
Kron içi restorasyonlar için preperasyon
|
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
23 |
Aşırı madde kaybına uğramış dişlerde preperasyon
|
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
24 |
Estetik değerlendirmeler
|
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
25 |
Tam seramik restorasyonlar
|
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
26 |
Metal seramik restorasyonlar
|
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
27 |
Resin bağlı sabit bölümlü protezler
|
Kaynak kitaplar okunması |
Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı |
|
28 |
Ara sınav
|
|
|
|
29 |
Vaka tartışması
|
Yok |
Beyin Fırtınası |
|
30 |
Vaka tartışması
|
Yok |
Beyin Fırtınası |
|
31 |
Vaka tartışması
|
Yok |
Beyin Fırtınası |
|
32/33/34 |
Vaka tartışması
|
Yok |
Beyin Fırtınası |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
3 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
3 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
4 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
5 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
2 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
4 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
1 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
5 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
3 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
3 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
4 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
2 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
4 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
4 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
5 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
5 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
3 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|