Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Protetik Diş Tedavisi III

Dersin Kodu : DEN470

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ORHUNEKREN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hareketli bölümlü protez tasarım bilgisinin kazandırılması
Hareketli bölümlü protez gerekliliğini teşhis edebilme ve tedavi planlayabilme
Hareketli bölümlü protez hastalarında tedavi yaklaşımını öğrenme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hareketli bölümlü protez tedavisinde ihtiyaç duyulan temel protetik bilgilerin kazandırılması.

Dersin İçeriği : - Hareketli bölümlü protez tasarım bilgisinin kazandırılması - Oklüzyon kavramını anlayabilmeli ve oklüzyon ile uyumlu restorasyonu artikülatör kullanarak planlayabilme. - TME, Artikülatör ve Oklüzyon arasındaki ilişkiyi kavrama. - Tam seramik, metal seramik vs. gibi farklı sabit protez yapımını planlayabilme ve bu rastorasyonların labaratuar aşamalarını öğrenme.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlgili derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma, öğrenci izlencesinin konuşulması Yok Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
2 Hareketli bölümlü protez (HBP) tasarım prensipleri Kaynak kitapların okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
3 Ölçüm (surveying) Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
4 Tanı ve tedavi planlaması Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
5 Tanı ve tedavi planlaması (modeller üzerinde tartışma) Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
6 Hareketli bölümlü protezler için ağız hazırlığı Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
7 Destek dişlerdeki hazırlıklar Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
8 Hbp lerde ölçü malzemeleri ve ölçü işlemleri Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
9 Distal uzantılı protez kaidelerinde destek Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
10 Hbp lerde okluzal ilişkiler Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
11 Laboratuvar işlemleri Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
12 Vaka tartışması Yok Beyin Fırtınası
13 Vaka tartışması Yok Beyin Fırtınası
14 Vaka tartışması Yok Beyin Fırtınası
15 Ara sınav
16 Sabit protezler okluzyon prensipleri. Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
17 Artikülatörler Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
18 İnterokuzal kayıtlar Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
19 Modellerin artikülatör üzerinde incelenmesi Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
20 Hasta üzerinde örnek kayıt alma pratiği Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
21 Bölümlü veneer kron preperasyonu Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
22 Kron içi restorasyonlar için preperasyon Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
23 Aşırı madde kaybına uğramış dişlerde preperasyon Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
24 Estetik değerlendirmeler Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
25 Tam seramik restorasyonlar Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
26 Metal seramik restorasyonlar Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
27 Resin bağlı sabit bölümlü protezler Kaynak kitaplar okunması Görsel Materyaller ile dersin sözlü anlatımı
28 Ara sınav
29 Vaka tartışması Yok Beyin Fırtınası
30 Vaka tartışması Yok Beyin Fırtınası
31 Vaka tartışması Yok Beyin Fırtınası
32/33/34 Vaka tartışması Yok Beyin Fırtınası


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Glen P. McGivney, Alan B. Carr, William L. McCracken. McCracken’s Removable Partial Prosthodontics. 10th Edition.
 Ulusoy M, Aydın K. Diş Hekimliğinde Hareketli Bölümlü Protezler Cilt I. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi, 2002.
 Ulusoy M, Aydın K. Diş Hekimliğinde Hareketli Bölümlü Protezler Cilt II. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi, 2002.
 Can G, Akaltan F. Hareketli Bölümlü Protezler Planlama. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi, 2002.
 Rosenstiel SF, Land M, Fujimoto J. Contemporary Fixed Prosthodontics. 4th ed. St. Louis, Missouri, 2006.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 50
    Ödev/Proje/Diğer 0 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 3
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 3
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 4
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 5
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 2
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 4
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 4
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 1
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 5
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 3
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 3
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 4
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 2
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 4
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 4
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 5
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 5
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 3
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 29 2 58
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 29 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 3 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 8 16
Toplam İş Yükü: 80
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.2
Dersin AKTS Kredisi: 3