|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Restoratif Diş Tedavisi ve Endodonti III |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN430 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ADİLE ŞEHNAZ İŞCİ YILMAZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYŞİN TOPUZ DUMANİ Prof.Dr. HAMDİ OĞUZ YOLDAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
*Dolgu maddelerinin klinik kullanımında karşılaşılacak zorluklarla başedebilir *Yapılan restorasyonların başarısızlık nedenlerinin tespit edebilir *Endodontik acil durumlara yaklaşımı bilir Kök kanalı tedavilerinde en sık görülen başarısızlık nedenlerini bilir *Travma geçiren dişleri tedavi edebilir *Vital veya devital dişleri beyazlatma yöntemlerini uyulayabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
DEN230 Restoratif Diş Tedavisi ve Endodonti I DEN330 Restoratif Diş Tedavisi ve Endodonti II
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Klinik olarak staj gören öğrencilerin kök kanal tedavisi ve restoratif işlemlerin yapımında klinik uygulamalarını kolaylaştırıcı ve klinikte karşılaşılacak problemlerin giderilmesi için gereken teorik bilgileri vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin kapsamında; dolgu maddelerinin klinik kullanımında karşılaşılacak zorlukların anlatılması, yapılan restorasyonların başarısızlık nedenlerinin anlatılması, endodontik acil durumlara yaklaşımın anlatılmsı, kök kanal tedavilerinde en sık görülen başarısızlık nedenlerinin anlatılması, travma geçiren dişleri tedavisinin anlatılması ve vital veya devital dişleri beyazlatma yöntemlerinin anlatılması yer almaktadır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Diş Hekimliği Fakültesi Binası, 4. Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dolgu Maddelerinin Klinik Kullanımında Dikkat Edilecek Hususlar |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
2 |
Dolgu Maddelerinin Klinik Kullanımında Dikkat Edilecek Hususlar |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
3 |
Dolgu Maddelerinin Klinik Kullanımında Dikkat Edilecek Hususlar |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
4 |
Kompozit Dolguların Klinik Uygulamaları |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
5 |
Kompozit Dolguların Klinik Uygulamaları |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
6 |
Restorasyonlarda Başarısızlık ve Dolgu Değişim Nedenleri |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
7 |
Restorasyonlarda Başarısızlık ve Dolgu Değişim Nedenleri |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
8 |
Endodontik Acil Tedaviler, Ağrı ve Kontrolü |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
9 |
Endodontik Acil Tedaviler, Ağrı ve Kontrolü |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
10 |
Endodontide Akut Alevlenme Reaksiyonları |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
11 |
Endodontide Akut Alevlenme Reaksiyonları |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
12 |
Endodontide Sistemik Antibiyotik Kullanımı |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
13 |
Endodontide Sistemik Antibiyotik Kullanımı |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
14 |
Endodontik Tedavi Gören Dişlerde Başarının Değerlendirilmesi |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
15 |
Endodontik Tedavi Gören Dişlerde Başarının Değerlendirilmesi |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
16 |
I.Ara sınav |
Tüm ders notları |
|
|
17 |
Kök Kanal Tedavisinde En Çok Görülen Başarısızlık Nedenleri |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
18 |
Endodontide Tekrarlayan Tedaviler |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
19 |
Endodontide Tekrarlayan Tedaviler |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
20 |
Travma Geçirmiş Dişlerin Tedavileri |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
21 |
Travma Geçirmiş Dişlerin Tedavileri |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
22 |
Endodontik Tedavi Sonrası Restorasyonlar |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
23 |
Endodontik Tedavi Sonrası Restorasyonlar |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
24 |
Periodontoloji ve Endodonti Arasındaki İlişkiler |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
25 |
Periodontoloji ve Endodonti Arasındaki İlişkiler |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
26 |
Endodonti Ortodonti İlişkisi |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
27 |
Endodonti Ortodonti İlişkisi |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
28 |
Dişlerin Ağartılması |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
29 |
Dişlerin Ağartılması |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
30 |
Çürük Profilaksisi |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
31 |
Çürük Profilaksisi |
Ders notları |
Düz anlatım ve Gösterim |
|
32/33/34 |
II.Ara sınav (* Haftalara vize ve final sınavları dahildir.) |
Tüm ders notları |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Endodonti, T. Alaçam. Barış Yayınları.
Pathways of Pulp,Cohen S, Burns RC. Mosby 2002
Endodontide Tanı ve Tedaviler.K. Çalışkan, Nobel Tıp Kitabevi.
Seltzer and Benders Dental Pulp Quintessence Pub. 2002
Operatif Diş Hekimliğinde Sturdevant’ın Teknikleri.Robertson TM, Heymann HO. , Mosby 2002
Endodontik Tedavi, Franklin S. Weine.Mosby.
Operatif Diş Hekimliğinde Pickard’ın El Kitabı.E.A.M. Kidd, B.G.N. Smith, T.F. Watson. , Oxford University Press
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
5 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
3 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
3 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
1 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
1 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
2 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
4 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
3 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
5 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
0 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
3 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
3 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
3 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
1 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
3 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
29 |
3 |
87 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
29 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 87 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|