|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Pedodonti I |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN350 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUHARREM CEM DOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Çocuklarında Diş Tedavisi Prensiplerinin Sıralanabilmesi 2. Büyüme ve gilişim Döneminde Dental Yaklaşımın Tanımlanması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çocuk Diş Hekimliği Uygulamalarının Temellerinin Öğrenilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çocuklarda diş hekimliği uygulamalarının teorik karşılığı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
3. sınıf dersliği,Diş Hekimliği Fakültesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
ÇOCUK AĞIZ SAĞLIĞINA GİRİŞ |
Pedodonti ders notları |
Düz anlatım, sözlü sunum |
|
2 |
ÇOCUK AĞIZ SAĞLIĞI BAKIŞ AÇILARI |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
3 |
BÜYÜME VE ERGENLİK GELİŞİMİ |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
4 |
ÇOCUK VE GENÇ ERİŞKİNDE PSİKOLOJİK GELİŞİM |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
5 |
DİŞ KORKUSU VE DAVRANIŞ YÖNETİMİ |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
6 |
DİŞ KORKUSU VE DAVRANIŞ YÖNETİMİ |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
7 |
AĞRI, AĞRI KONTROLÜ VE SEDASYON |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
8 |
ÇOCUKLARDA DİŞ ÇÜRÜKLERİ |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
9 |
ÇOCUKLARDA DİŞ ÇÜRÜKLERİ |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
10 |
ÇOCUKLARDA DİŞ ÇÜRÜKLERİ |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
11 |
I. ARASINAV |
Pedodonti ders notları |
|
|
12 |
RADYOGRAFİK MUAYENE VE TANI |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
13 |
RADYOGRAFİK MUAYENE VE TANI |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
14 |
ÇÜRÜKLERİN ÖNLENMESİ |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, inceleme, gösterim, sunum |
|
15 |
ÇÜRÜKLERİN ÖNLENMESİ |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, inceleme, gösterim, sunum |
|
16 |
DİŞ ÇÜRÜKLERİNİN TANISI VE TEDAVİSİ |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, inceleme, gösterim, sunum |
|
17 |
DİŞ ÇÜRÜKLERİNİN TANISI VE TEDAVİSİ |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
18 |
FARKLI YAŞ GRUPLARI İÇİN RESTORATİF İŞLEMLER |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
19 |
DENTAL EROZYON |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
20 |
PEDODONTİK ENDODONTİ |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
21 |
SÜT DİŞLERİNE ENDODONTİK YAKLAŞIM |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
22 |
KÖK UCU TAMAMLANMAMIŞ DAİMİ DİŞLERDE ENDODONTİK YAKLAŞIM |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
23 |
ACİL ÇOCUK HASTANIN TEDAVİSİ |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
24 |
PERİODONTAL DURUMLAR |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
25 |
PERİODONTAL DURUMLAR |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
26 |
DİŞ GELİŞİMİ VE DİŞLERİN SAYI VE ŞEKİLLERİNDE BOZUKLUKLAR |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
27 |
II. ARASINAV |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
28 |
DİŞ GELİŞİMİ VE DİŞLERİN SAYI VE ŞEKİLLERİNDE BOZUKLUKLAR |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
29 |
DİŞ GELİŞİMİ VE DİŞLERİN SAYI VE ŞEKİLLERİNDE BOZUKLUKLAR |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, inceleme, gösterim, sunum |
|
30 |
DİŞLERİN SÜRMESİ |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum, beyin fırtınası |
|
31 |
DİŞLERİN SÜRMESİ |
Pedodonti ders notları |
Tartışma, sözlü sunum, beyin fırtınası |
|
32/33/34 |
FİNAL SINAVI |
Pedodonti ders notları |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dentistry for Children and Adolascent; by Mcdonald and Avery, Çocuk Diş Hekimliğine Klinik Yaklaşım; by Göran Koch, Sven Poulsen
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
2 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
4 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
0 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
0 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
1 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
1 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
0 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
0 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
0 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
1 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
2 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
0 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
3 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
29 |
2 |
58 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
29 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
5 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 83 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|