Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Pedodonti I

Dersin Kodu : DEN350

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUHARREM CEM DOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Çocuklarında Diş Tedavisi Prensiplerinin Sıralanabilmesi
2. Büyüme ve gilişim Döneminde Dental Yaklaşımın Tanımlanması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çocuk Diş Hekimliği Uygulamalarının Temellerinin Öğrenilmesi

Dersin İçeriği : Çocuklarda diş hekimliği uygulamalarının teorik karşılığı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : 3. sınıf dersliği,Diş Hekimliği Fakültesi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 ÇOCUK AĞIZ SAĞLIĞINA GİRİŞ Pedodonti ders notları Düz anlatım, sözlü sunum
2 ÇOCUK AĞIZ SAĞLIĞI BAKIŞ AÇILARI Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
3 BÜYÜME VE ERGENLİK GELİŞİMİ Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
4 ÇOCUK VE GENÇ ERİŞKİNDE PSİKOLOJİK GELİŞİM Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
5 DİŞ KORKUSU VE DAVRANIŞ YÖNETİMİ Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
6 DİŞ KORKUSU VE DAVRANIŞ YÖNETİMİ Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
7 AĞRI, AĞRI KONTROLÜ VE SEDASYON Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
8 ÇOCUKLARDA DİŞ ÇÜRÜKLERİ Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
9 ÇOCUKLARDA DİŞ ÇÜRÜKLERİ Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
10 ÇOCUKLARDA DİŞ ÇÜRÜKLERİ Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
11 I. ARASINAV Pedodonti ders notları
12 RADYOGRAFİK MUAYENE VE TANI Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
13 RADYOGRAFİK MUAYENE VE TANI Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
14 ÇÜRÜKLERİN ÖNLENMESİ Pedodonti ders notları Tartışma, inceleme, gösterim, sunum
15 ÇÜRÜKLERİN ÖNLENMESİ Pedodonti ders notları Tartışma, inceleme, gösterim, sunum
16 DİŞ ÇÜRÜKLERİNİN TANISI VE TEDAVİSİ Pedodonti ders notları Tartışma, inceleme, gösterim, sunum
17 DİŞ ÇÜRÜKLERİNİN TANISI VE TEDAVİSİ Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
18 FARKLI YAŞ GRUPLARI İÇİN RESTORATİF İŞLEMLER Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
19 DENTAL EROZYON Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
20 PEDODONTİK ENDODONTİ Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
21 SÜT DİŞLERİNE ENDODONTİK YAKLAŞIM Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
22 KÖK UCU TAMAMLANMAMIŞ DAİMİ DİŞLERDE ENDODONTİK YAKLAŞIM Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
23 ACİL ÇOCUK HASTANIN TEDAVİSİ Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
24 PERİODONTAL DURUMLAR Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
25 PERİODONTAL DURUMLAR Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
26 DİŞ GELİŞİMİ VE DİŞLERİN SAYI VE ŞEKİLLERİNDE BOZUKLUKLAR Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
27 II. ARASINAV Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
28 DİŞ GELİŞİMİ VE DİŞLERİN SAYI VE ŞEKİLLERİNDE BOZUKLUKLAR Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum
29 DİŞ GELİŞİMİ VE DİŞLERİN SAYI VE ŞEKİLLERİNDE BOZUKLUKLAR Pedodonti ders notları Tartışma, inceleme, gösterim, sunum
30 DİŞLERİN SÜRMESİ Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum, beyin fırtınası
31 DİŞLERİN SÜRMESİ Pedodonti ders notları Tartışma, sözlü sunum, beyin fırtınası
32/33/34 FİNAL SINAVI Pedodonti ders notları


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dentistry for Children and Adolascent; by Mcdonald and Avery, Çocuk Diş Hekimliğine Klinik Yaklaşım; by Göran Koch, Sven Poulsen
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 2
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 4
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 0
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 0
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 1
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 1
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 0
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 0
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 0
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 0
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 1
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 0
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 2
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 0
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 0
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 3
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 29 2 58
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 29 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 5 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 83
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.32
Dersin AKTS Kredisi: 3