|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ortodonti I |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN341 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ASLIHAN AZAKLI UZEL Dr.Öğr. ÜyesiDr. ORUÇ YENER ÇAM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Baş-yüz-çene gelişimi ile ilgili temel bilgilere sahip olmak. 2. Süt, karma ve daimi dişlenmenin normal gelişimi ile ideal okluzyon hakkında bilgi sahibi olmak. 3. Ortodontik anomalilere yol açan etkenleri bilmek. 4 .Ağız-diş çene bölgesi ile ilgili normalden sapan durumları tespit edebilmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere kapanış, dişlenme ve baş-yüz bölgesindeki normal büyüme gelişimin, normalden sapmaların ve nedenlerinin öğretilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencilere baş-yüz bölgesinin doğum öncesi ve doğum sonrası büyüme gelişimi , dişlenmenin gelişimi, ideal kapanış, kapanış bozukluklukları ve etiyolojileri hakkında teorik bilgiler görsel sunumlarla birlikte anlatılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D III. Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ortodontiye Giriş, İnsanın Evrimi |
yok |
Düz anlatım, sözlü sunum |
|
2 |
Büyüme-Gelişim ile İlgili Temel Kavramlar |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
3 |
Büyüme-Gelişimi Etkileyen Faktörler, Normallik Kavramı |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
4 |
Büyüme Gelişimin İncelenmesindeki Yöntemler |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
5 |
Ortodonti Yönünden Doğum Öncesi Baş-Yüz Gelişimi (I) |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
6 |
Ortodonti Yönünden Doğum Öncesi Baş-Yüz Gelişimi (II) |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
7 |
Ortodonti Yönünden Doğum Öncesi Diş-Çene Gelişimi (I) |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
8 |
Ortodonti Yönünden Doğum Öncesi Diş-Çene Gelişimi(II) |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
9 |
Kemik Dokusunun Yapısal Özellikleri |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
10 |
I. ARASINAV |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Yazılı sınav |
|
11 |
Kemik Dokusunun Büyüme ve Gelişimi |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
12 |
Piezoelektrik |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
13 |
Alt Çenenin Doğum Sonrası Büyüme Gelişimi |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
14 |
Üst Çenenin Doğum Sonrası Büyüme Gelişimi |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
15 |
Büyüme-Gelişim Sonucu Yüz Topografisindeki Değişiklikler |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
16 |
İdeal kapanış |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
17 |
Dişlenme (I) |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
18 |
Dişlenme (II) |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
19 |
Kapanış Bozuklukları (I. Sınıf) |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
20 |
Kapanış Bozuklukları (II. Sınıf) |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
21 |
Kapanış Bozuklukları (III. Sınıf) |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
22 |
Kapanış Bozukluklarının Etiyolojisi (Genel etmenler) |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
23 |
Kapanış Bozukluklarının Etiyolojisi (Yerel etmenler) |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
24 |
II. ARASINAV |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Yazılı sınav |
|
25 |
Normal Çiğneme Fonksiyonu Sırasında Oluşan Sert ve Yumuşak Doku Cevabı |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
26 |
Ortodontik Kuvvete Bağlı Oluşan Sert ve Yumuşak Doku Cevabı |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, gösterim, sunum |
|
27 |
Ortodontik Kuvvete Bağlı Oluşan
Diş Hareket Tipleri |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, gösterim, sunum |
|
28 |
Ortodontik Kuvvetin Yan Etkileri |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, gösterim, sunum |
|
29 |
Kök Erimesi |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, sunum |
|
30 |
Ortodontik Kuvvetin İskeletsel Etkileri
(Ortopedik kuvvet) |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, gösterim, sunum |
|
31 |
Ortodontide Dayanak Kavramı |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, sözlü sunum, beyin fırtınası |
|
32/33/34 |
FİNAL SINAVI |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Handbook of Orthodontics. 4th Edition
Moyers RE.
Year Book Medical Publishers, Inc 1988.
Essentials of Facial Growth
Enlow DH, Hans MG.
WB Saunders, 1996
Orthodontics Current Principles and Techniques.
Graber TM, Vanarsdall RE. 2nd Edition
Mosby YearBook, 1994.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
5 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
4 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
3 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
3 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
1 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
0 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
3 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
4 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
1 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
3 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
2 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
0 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
0 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
5 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
29 |
2 |
58 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
29 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
5 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 78 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|