Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dental Ergonomi |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN342 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FUNDA GÜLAY KADIOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mezun diş hekimi, diş hekimliği ergonomisine ilişkin temel kavramları açıklar ve örnekler. Mesleğini uygularken hatalı duruştan-oturuştan kaynaklanacak meslek hastalıklarını bilir ve korunmak için önlemler alır. Dört elli diş hekimliğinin önemini açıklar ve dört elli çalışabilmek için gerekli alt yapıyı hazırlar. Ergonomi ilkelerinin önemini bilir ve mesleki yaşamına uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Diş hekimlerinin mesleki uygulamalarını yapacakları klinikleri ergonomik olarak tasarlamalarını, kas-iskelet sistemi hastalıklarından korunacak biçimde ergonomi kurallarına ve dört elli diş hekimliği ilkelerine uygun bir biçimde çalışabilmelerini olanaklı kılmaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin kapsamında ergonomi ilkeleri, postür sorunları, ergonomik diş hekimliği aletleri, dört elli diş hekimliği, kas iskelet sistemi hastalıkları ve bu hastalıklardan korunma yöntemleri ile iş kolaylaştırma-hareket tasarrufu ilkeleri bulunmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Klinik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ve Ders Programını Tanıtma |
Yok |
|
|
2 |
Dental Ergonomiye Giriş |
Kaynaklardan Araştırma |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
3 |
Dental Ergonominin Temel İlkeleri |
Kaynaklardan Araştırma |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
4 |
Diş Hekimliği Tedavisinde Hastanın Fiziksel Konumları |
Kaynaklardan Araştırma |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
5 |
Diş Hekimliği Tedavisinde Hekimin Fiziksel Konumları |
Kaynaklardan Araştırma |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
6 |
Ergonomi-Postür İlişkisi |
Kaynaklardan Araştırma |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
7 |
Diş Hekimliği Aletlerinde Ergonomik Tasarım |
Kaynaklardan Araştırma |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
8 |
Diş Hekimliği Ergonomisi Açısından İş Kolaylaştırma Yöntemleri |
Kaynaklardan Araştırma |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
9 |
Diş Hekimliği Ergonomisi Açısından Hareket Tasarrufu Yöntemleri |
Kaynaklardan Araştırma |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
10 |
Diş Hekimliği Ergonomisi Açısından Ağız Kavitesi Aydınlatması |
Kaynaklardan Araştırma |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
11 |
Dört Elli Diş Hekimliği İlkeleri |
Kaynaklardan Araştırma |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
12 |
Ergonomik Açıdan Dört Elli Diş Hekimliği Uygulamaları |
Kaynaklardan Araştırma |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
13 |
Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları |
Kaynaklardan Araştırma |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
14 |
Kas-İskelet Sistemi Hastalıklarına Neden Olan Risk Faktörleri |
Kaynaklardan Araştırma |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
15 |
Kas-İskelet Sistemi Hastalıklarından Korunma Yolları-1 |
Kaynaklardan Araştırma |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
16 |
Kas-İskelet Sistemi Hastalıklarından Korunma Yolları-2 |
Kaynaklardan Araştırma |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
17 |
Birinci Ara Sınavı |
Kaynak kitaplar, makaleler ve ders notları |
Yazılı Sınav |
|
18 |
Klinikte Ergonomik Çalışma İlkeleri-1 |
Kaynaklardan Araştırma |
Klinik Uygulama |
|
19 |
Klinikte Ergonomik Çalışma İlkeleri-2 |
Kaynaklardan Araştırma |
Klinik Uygulama |
|
20 |
Klinikte Ergonomik Çalışma İlkeleri-3 |
Kaynaklardan Araştırma |
Klinik Uygulama |
|
21 |
Klinikte Ergonomik Çalışma İlkeleri-4 |
Kaynaklardan Araştırma |
Klinik Uygulama |
|
22 |
Klinikte Ergonomik Çalışma İlkeleri-5 |
Kaynaklardan Araştırma |
Klinik Uygulama |
|
23 |
Klinikte Ergonomik Çalışma İlkeleri-6 |
Kaynaklardan Araştırma |
Klinik Uygulama |
|
24 |
Klinikte Ergonomik Çalışma İlkeleri-7 |
Kaynaklardan Araştırma |
Klinik Uygulama |
|
25 |
Klinikte Ergonomik Çalışma İlkeleri-8 |
Kaynaklardan Araştırma |
Klinik Uygulama |
|
26 |
Klinikte Ergonomik Çalışma İlkeleri-9 |
Kaynaklardan Araştırma |
Klinik Uygulama |
|
27 |
Klinikte Ergonomik Çalışma İlkeleri-10 |
Kaynaklardan Araştırma |
Klinik Uygulama |
|
28 |
Klinikte Ergonomik Çalışma İlkeleri-11 |
Kaynaklardan Araştırma |
Klinik Uygulama |
|
29 |
Klinikte Ergonomik Çalışma İlkeleri-12 |
Kaynaklardan Araştırma |
Klinik Uygulama |
|
30 |
İkinci Ara Sınavı |
Kaynak kitaplar, makaleler ve ders notları |
Yazılı Sınav |
|
31 |
Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi |
Yok |
|
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
Kaynak kitaplar, makaleler ve ders notları |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
5 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
5 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
3 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
4 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
3 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
3 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
3 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
2 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
5 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
2 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
2 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
5 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
2 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
3 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
5 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|