Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Davranış Bilimleri

Dersin Kodu : DEN382

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Etiğin birey ve toplum için önemini bilir
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Psikolojinin diş hekimliğindeki önemini öğretmek

Dersin İçeriği : Bu ders psikoloji ile ilgili temel kavramları ve prensipleri, iletişimi ve psikoloji ile iletişimin diş hekiminin başarısındaki rolünü içerir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : 3. sınıf dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Davranış bilimlerinin tanımı Ders notu Sunu
2 Davranış bilimlerinin tanımı Ders notu Sunu
3 Davranış ve iletişim Ders notu Sunu
4 İletişimin tanımı ve iletişim engelleri Ders notu Sunu
5 İletişimin tanımı ve iletişim engelleri Ders notu Sunu
6 İletişim ve diş hekimliği Ders notu Sunu
7 İletişim ve diş hekimliği Ders notu Sunu
8 Etkili iletişim Ders notu Sunu
9 Etkili iletişim Ders notu Sunu
10 Kişilik oluşumu Ders notu Sunu
11 Kişilik oluşumu Ders notu Sunu
12 Kişilik gelişimi ve diş hekimliği Ders notu Sunu
13 Kişilik gelişimi ve diş hekimliği Ders notu Sunu
14 Kişilik gelişimi ve diş hekimliği Ders notu Yazılı sınav
15 1. Ara sınav Tüm ders notları Sunu
16 Ahlak gelişimi ve diş hekimliği Ders notu Sunu
17 Ahlak gelişimi ve diş hekimliği Ders notu Sunu
18 Sosyalleşme ve sosyal davranışlar Ders notu Sunu
19 Sosyal etkileşim Ders notu Sunu
20 Sosyal etkileşim Ders notu Sunu
21 Öğrenme ve bellek Ders notu Sunu
22 Öğrenme ve bellek Ders notu Sunu
23 Ağız ve diş sağlığı Ders notu Sunu
24 Ağız ve diş sağlığı Ders notu Sunu
25 Sağlık psikolojisi Ders notu Sunu
26 Sağlık psikolojisi Ders notu Sunu
27 Temel psikoloji ve diş hekimliği Ders notu Sunu
28 Temel psikoloji ve diş hekimliği Ders notu Sunu
29 2. ara sınav Tüm ders notları Yazılı sınav
30 Kaygı, korku ve diş hekimliği Ders notu Sunu
31 Kaygı, korku ve diş hekimliği Ders notu Sunu
32/33/34 Final sınavı Tüm ders notları Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 0 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 4
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 2
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 5
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 0
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 0
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 0
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 3
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 5
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 0
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 4
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 0
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 0
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 0
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 0
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 0
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 29 1 29
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 29 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 44
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.76
Dersin AKTS Kredisi: 2