|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çürüğün Oluşumu ve Oluşumunu Sağlayan Faktörler
Malzeme listesinin anlatılması, Laboratuvarda kullanılacak aletler hakkında bilgi verilmesi ve laboratuvarın tanıtılması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
2 |
Çürüğün Oluşumu ve Oluşumunu Sağlayan Faktörler
Arka Bölge Plastik Dişlerde Black Sınıflandırmasına Göre Kavite Açma Prensipleri |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
3 |
Çürüğün Oluşumu ve Oluşumunu Sağlayan Faktörler
Arka Bölge Plastik Dişlerde Black Sınıflandırmasına Göre Kavite Açma Prensipleri |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
4 |
Çürüğün Oluşumu ve Oluşumunu Sağlayan Faktörler
Ön Bölge Dişlerde Black Sınıflandırmasına Göre Kavite Açma Prensipleri |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
5 |
Çürüğün Oluşumu ve Oluşumunu Sağlayan Faktörler
Amalgam Dolgu Materyalinin Kaviteye yerleştirilmesi ve şekillendirilmesi |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
6 |
Çürüğün Sınıflandırılması
Amalgam Dolgu Materyalinin Uygulanması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
7 |
Tükürük ve çürük arasındaki ilişki
Arka Bölge Plastik Dişlere Kontaklı Amalgam Dolguların Yapımı |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
8 |
Minenin Histolojisi ve Yapısal Özellikleri
Arka Bölge Plastik Dişlere Kontaklı Amalgam Dolguların Yapımı |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
9 |
Minenin Histolojisi ve Yapısal Özellikleri
Arka Bölge Plastik Dişlere Kontaklı Amalgam Dolguların Yapımı |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
10 |
Dentinin Histolojisi ve Yapısal Özellikleri
Arka Bölge Dişlere Işıkla Polimerize Olan Kompozit Dolgu Materyalinin Uygulanması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
11 |
Sementin Histolojisi ve Yapısal Özellikleri
Arka Bölge Dişlere Işıkla Polimerize Olan Kompozit Dolgu Materyalinin Uygulanması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
12 |
Minenin Gelişimsel Hastalıkları
Ön Bölge Dişlere Işıkla Polimerize Olan Kompozit Dolgu Yapılması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
13 |
Minenin Gelişimsel Hastalıkları
Ön Bölge Dişlere Işıkla Polimerize Olan Kompozit Dolgu Yapılması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
14 |
Dentinin Gelişimsel Hastalıkları
Çekilmiş üst I. Büyükazı dişte çürük temizlenmesi |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
15 |
Dentinin Gelişimsel Hastalıkları
Çekilmiş üst I. Büyükazı dişte çürük temizlenmesi |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
16 |
I. Ara sınav |
|
|
|
17 |
Restoratif Diş Tedavisinde Kullanılan Aletler
Çekilmiş alt I. Büyükazı dişte çürük temizlenmesi |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
18 |
Restoratif Diş Tedavisinde Kullanılan Aletler
Çekilmiş alt II. Büyükazı dişte çürük temizlenmesi |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
19 |
Kavite Hazırlığının Genel Esasları
Çekilmiş Büyükazı dişe kaide ve amalgam dolgu yapılması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
20 |
Kavite Hazırlığının Genel Esasları
Çekilmiş Büyükazı dişe kaide ve amalgam dolgu yapılması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
21 |
Restoratif Tedavi Açısından Dişlerde Görülen Sayı Anomalileri
Çekilmiş I. küçükazı dişte çürük temizlenmesi ve dolgu yapılması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
22 |
Dişlerde Görülen Şekil ve Hacim Anomalileri
Çekilmiş I. küçükazı dişte çürük temizlenmesi ve dolgu yapılması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
23 |
Dişlerde Görülen Şekil ve Hacim Anomalileri
Çekilmiş I. küçükazı dişte çürük temizlenmesi ve dolgu yapılması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
24 |
Restoratif Diş Tedavisinde Kullanılan Simanlar
Çekilmiş alt II. küçükazı dişte çürük temizlenmesi ve dolgu yapılması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
25 |
Restoratif Diş Tedavisinde Kullanılan Simanlar
Çekilmiş üst ön bölge dişlerde çürük temizlenmesi ve kompozit dolgu yapılması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
26 |
Amalgam Dolgular
Çekilmiş üst ön bölge dişlerde çürük temizlenmesi ve kompozit dolgu yapılması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
27 |
Amalgam Dolgular
Çekilmiş alt ön bölge dişlerde çürük temizlenmesi ve kompozit dolgu yapılması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
28 |
Kompozit Dolgular
Çekilmiş alt ön bölge dişlerde çürük temizlenmesi ve kompozit dolgu yapılması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
29 |
Kompozit Dolgular
Çekilmiş dişlerde tekrarlayan uygulamalar |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
30 |
Kompozit Dolgular
Çekilmiş Dişlerin Histolojik Olarak Değerlendirilmesi |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
31 |
Pinli Restorasyonlar
Çekilmiş Dişlerin Şeffaflaştırma Yöntemleriyle Şeffaflaştırılması |
Ders notları ve Kaynakların okunması |
Düz anlatım ve Gösterim
Laboratuvar |
|
32/33/34 |
II. Ara sınav |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
5 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
3 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
3 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
1 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
1 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
2 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
4 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
3 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
5 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
0 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
3 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
3 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
3 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
1 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
3 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|