|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mikrobiyolojiye giriş, Bakteri hücresinin ince yapısı |
Ders notları ve kaynak kitap |
Düz anlatım, sözlü sunum |
|
2 |
Mikroorganizmaların üretilmesi, Bakteri metabolizması |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, sözlü sunum |
|
3 |
Antibiyotikler |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, sözlü sunum |
|
4 |
Lab: Mikrobiyolojide kullanılan araç, gereç, besiyerlerinin tanımı |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, sözlü sunum |
|
5 |
Antibiyotik duyarlılığının saptanması, Sterilizasyon-dezenfeksiyon |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, sözlü sunum |
|
6 |
Normal flora, Konak-m.o ilişkileri |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, sözlü sunum |
|
7 |
Tanıda örnek alma, gönderme ve değerlendirme |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, sözlü sunum |
|
8 |
Stafilokok-streptokok, Neisseria |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, sözlü sunum |
|
9 |
Lab: Normal mikrop floralarının incelenmesi |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, sözlü sunum, laboratuar |
|
10 |
Salmonella, shigella, Koliformlar |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
11 |
Lab: gr+ ve gr- kokların incelenmesi |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, sözlü sunum, laboratuar |
|
12 |
Campylobacter, Helicobacter, Pseudomonas, Vibriolar |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
13 |
Lab: Barsak bakterilerinin incelenmesi |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, sözlü sunum, laboratuar |
|
14 |
Francisella, yersinya, pastörella, Klostridium, sporsuz anaeroblar |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
15 |
1. ara sınav, Lab: Francisella, yersinya, pastörella |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, sözlü sunum, laboratuar |
|
16 |
İmmunolojiye giriş, antijenler, immun organ ve dokular |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
17 |
Antikorlar ve sentez mekanizmaları, antijen-antikor mekanizmaları |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
18 |
Hücresel bağışıklık, serolojik testler, aşılar |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
19 |
Treponamlar, klamidya ve mikoplazma, Mikobakteriler |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
20 |
Riketsiyalar, lab: mikobakterilerin incelenmesi |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, sözlü sunum, laboratuar |
|
21 |
Actinomyces ve Nocordialar, mantarların yapısı ve özellikleri |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
22 |
Dermofitler, Malassezialar ve piedra etkenleri, Cryptococcus neoformans |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
23 |
Aspergillus, Zygomycetes, Candida, esmer mantarlar |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
24 |
Dimorfik, difazik mantarlar lab: mikoloji |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
25 |
Virusların morfolojik ve fizyolojik özellikleri, üretilmesi, hücre kültürleri |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, sözlü sunum |
|
26 |
Interferon, interferenz, adenovirus-parvovirus, herpes virus |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, inceleme, gösterim, sunum |
|
27 |
Kızamıkçık, picorna virus, kuduz virus |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, inceleme, gösterim, sunum |
|
28 |
Influenza virus, Paramikzovirus, reovirus |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, inceleme, gösterim, sunum |
|
29 |
Viral hepatitler |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, sunum |
|
30 |
Retrovirus. 2. ara sınav |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, inceleme, gösterim, sunum |
|
31 |
HIV |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, sözlü sunum, beyin fırtınası |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
Ders notları ve kaynak kitap |
Tartışma, sözlü sunum, beyin fırtınası |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
4 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
3 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
3 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
0 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
3 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
0 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
3 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
3 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
2 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
0 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
0 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
0 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
0 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
0 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
0 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|