Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyofizik

Dersin Kodu : DEN281

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUSTAFA EMRE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Canlı organizmaların incelenmesinde fizik yasalarını uygulayabilir
Canlıların atom ve molekül yapısını öğrenir
Enerji kavramını biyolojik sistemlere uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Biyofiziğin temel kavramlarının öğretilmesi

Dersin İçeriği : Biyofizik

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : ilgili derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Canlı maddelerin moleküler yapısı, Hücre zarları, madde taşınımı ve dinlenim zar potansiyeli Ders Notları Düz anlatım, sözlü sunum
2 Canlı maddelerin moleküler yapısı, Hücre zarları, madde taşınımı ve dinlenim zar potansiyeli Ders Notları Düz anlatım, sözlü sunum
3 Aksiyon potansiyeli ve iyon kanalları, Bileşik aksiyon potansiyeller Ders Notları Tartışma, sözlü sunum
4 Aksiyon potansiyeli ve iyon kanalları, Bileşik aksiyon potansiyeller Ders Notları Tartışma, sözlü sunum
5 Lab: Bileşik aksiyon potansiyeller, Kaslardaki kasılma, biyoelektrik olaylar ve EMG Ders Notları Tartışma, sözlü sunum, laboratuar
6 Lab: Bileşik aksiyon potansiyeller, Kaslardaki kasılma, biyoelektrik olaylar ve EMG Ders Notları Tartışma, sözlü sunum, laboratuar
7 Lab: , Kaslardaki kasılma, biyoelektrik olaylar ve EMG, Kemik: Mekanik ve elektriksel özellikleri Ders Notları Tartışma, sözlü sunum, laboratuar
8 Lab: , Kaslardaki kasılma, biyoelektrik olaylar ve EMG, Kemik: Mekanik ve elektriksel özellikleri Ders Notları Tartışma, sözlü sunum, laboratuar
9 Dolaşım biyofiziği, lab: dolaşım biyofiziği Ders Notları Tartışma, sözlü sunum, laboratuar
10 Dolaşım biyofiziği, lab: dolaşım biyofiziği Ders Notları Tartışma, sözlü sunum, laboratuar
11 Solunum dinamiği, lab: Solunum dinamiği Ders Notları Tartışma, sözlü sunum, laboratuar
12 Solunum dinamiği, lab: Solunum dinamiği Ders Notları Tartışma, sözlü sunum, laboratuar
13 Sinaps ve sinaptik potansiyeller Ders Notları Tartışma, sözlü sunum
14 Sinaps ve sinaptik potansiyeller Ders Notları Tartışma, sözlü sunum
15 Ara sınav Ders Notları Tartışma, sözlü sunum
16 Beyin potansiyelleri: EEG ve uyarılma potansiyelleri Ders Notları Tartışma, sözlü sunum
17 Beyin potansiyelleri: EEG ve uyarılma potansiyelleri Ders Notları Tartışma, inceleme, sözlü sunum
18 Beyin potansiyelleri: EEG ve uyarılma potansiyelleri Ders Notları Tartışma, inceleme, sözlü sunum
19 Biyolojik reseptorler Ders Notları Tartışma, inceleme, sözlü sunum
20 Biyolojik reseptorler Ders Notları Tartışma, inceleme, sözlü sunum
21 Radyasyon biyofiziği Ders Notları Tartışma, inceleme, sözlü sunum
22 Radyasyon biyofiziği Ders Notları Tartışma, inceleme, sözlü sunum
23 Elektrocerrahi Ders Notları Tartışma, inceleme, sözlü sunum
24 Elektrocerrahi Ders Notları Tartışma, inceleme, sözlü sunum
25 Elektrocerrahi Ders Notları Tartışma, inceleme, sözlü sunum
26 Ara sınav Ders Notları Tartışma, inceleme, sözlü sunum
27 Elektrocerrahi Ders Notları Tartışma, inceleme, sözlü sunum
28 Elektrocerrahi Ders Notları Tartışma, inceleme, sözlü sunum
29 Elektrocerrahi Ders Notları Tartışma, inceleme, sözlü sunum
30 Elektrocerrahi Ders Notları Tartışma, inceleme, sözlü sunum
31 Elektrocerrahi Ders Notları Tartışma, inceleme, sözlü sunum
32/33/34 Elektrocerrahi Ders Notları Tartışma, inceleme, sözlü sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 2
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 3
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 0
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 0
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 3
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 0
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 2
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 0
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 0
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 0
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 0
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 0
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 2
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 0
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 0
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 29 3 87
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 29 1 29
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 121
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.84
Dersin AKTS Kredisi: 5