|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Anatomiye giriş, Hareket sistemi hakkında genel bilgiler, Damarlar hakkında genel bilgiler |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma |
|
2 |
Lenfatikler hakkında genel bilgiler, Organ ve oluşumların innervasyonu |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma |
|
3 |
Üst ekstremite kemik, eklem, kas, sinir ve damarları Columna vertebralis ve eklemleri |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma |
|
4 |
Üst ekstremite kemik, eklem, kas, sinir ve damarları Columna vertebralis ve eklemleri |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma, uygulama |
|
5 |
Alt ekstremite kemik, eklem, kas, sinir ve damarları |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma, uygulama |
|
6 |
Kafatası kemikleri, Kafatasının bütünü |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma, |
|
7 |
Kafatası kemikleri, Kafatasının bütünü |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma, uygulama |
|
8 |
Kafatası kemikleri, Kafatasının bütünü |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma, uygulama |
|
9 |
Boyun bölgesi |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma |
|
10 |
Boyun bölgesi |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma, uygulama |
|
11 |
Yüz bölgesi, scalp, temporal, infratemporal bölge, çiğneme kasları, parotis bölgesi, fossa pterygopalatina |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma |
|
12 |
Yüz bölgesi, scalp, temporal, infratemporal bölge, çiğneme kasları, parotis bölgesi, fossa pterygopalatina |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma, uygulama |
|
13 |
Baş-boyun kan damarları, lenfatikleri ve sinirleri |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma |
|
14 |
Baş-boyun kan damarları, lenfatikleri ve sinirleri, çocukluk evresinde baş-boyun |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma, uygulama |
|
15 |
Serebral hemisferler, Beyin zarları ve BOS,
Diencephalon, beyin sakı, serebellum,
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma |
|
16 |
1. Ara Sınav
|
Kaynak kitaptan ilgili bölümler |
Pratik sınav ve çoktan seçmeli sınav
|
|
17 |
Medulla spinalis dış ve iç yapısı
İnen ve çıkan yollar |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma |
|
18 |
Beyin sapı iç yapısı ve kafa çiftleri |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma, uygulama |
|
19 |
Cerebellum iç yapısı, diencephalon iç yapısı |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma |
|
20 |
Entegrasyon sistemleri ve serebral korteks |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma |
|
21 |
Kulak anatomisi
Göz ve göz yaşı, görme yolları |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma, uygulama |
|
22 |
Toraks kemikleri ve eklemleri , Toraks duvarı damar ve sinirleri, mediastinum |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma |
|
23 |
Kalb, büyük damarlar ve pericardium
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma, uygulama |
|
24 |
Burun ve paranasal sinüsler, Larinks, fonasyon ve konuşma |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma |
|
25 |
Trakea, bronkuslar, akciğerler |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma, uygulama |
|
26 |
Ağız boşluğu,dil,damak, tükrük bezleri ve dişler
Çiğneme ve tad duyusu |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma |
|
27 |
Ağız boşluğu,dil,damak, tükrük bezleri ve dişler
Çiğneme ve tad duyusu |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma, uygulama |
|
28 |
Özefagus, Farinks, Karın duvarları, Mide ve ince barsaklar |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma, uygulama |
|
29 |
Kalın Barsaklar, karaciğer, safrakesesi, pankreas |
Kaynak kitaptan ilgili bölümler |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma |
|
30 |
Endokrin bezler, pelvis ve perine, genital ve üriner sistem |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma, uygulama |
|
31 |
Endokrin bezler, pelvis ve perine, genital ve üriner sistem |
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, sözlü sunum, tartışma, uygulama |
|
32/33/34 |
2. Ara Sınav
Final Sınavı |
Kaynak kitaptan ilgili bölümler |
Pratik sınav ve çoktan seçmeli sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
4 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
2 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
0 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
0 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
4 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
0 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
3 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
2 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
3 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
0 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
0 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
0 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
0 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
0 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
4 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|