|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yabancı Dil ( İngilizce ) |
|
Dersin Kodu |
: |
İNG188 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ŞENEL DURMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cümleleri anlayabilir ve yakın ilişkili olan ifadeleri, sıklıkla kullanabilir. Tanıdık ve rutin konularla ilgili bilgi alabilir. Günlük hayata dair bir konunun ana fikirlerini anlayabilir. Kişisel ilgi alanına giren konularla bağlantılı kolaylıkla bağlantı kurabilir Basit bir dille geçmişini tanımlıyabilir Görüş ve planları için fikirler,nedenler ve açıklamalar verebilir. 70989 İngilizcenin konuşulduğu yerde durumların üstesinden gelebilir. Can deal with situations in an area where the language is spoken. Düzenle
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Cümleleri anlayabilir ve yakın ilişkili olan ifadeleri, sıklıkla kullanabilir.
Tanıdık ve rutin konularla ilgili bilgi alabilir.
Günlük hayata dair bir konunun ana fikirlerini anlayabilir.
Kişisel ilgi alanına giren konularla bağlantılı kolaylıkla bağlantı kurabilir.
Basit bir dille geçmişini tanımlıyabilir.
Görüş ve planları için fikirler,nedenler ve açıklamalar verebilir.
İngilizcenin konuşulduğu yerde durumların üstesinden gelebilir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaç duyacakları kalıplardan oluşan temel deyimleri öğrenir, anlar ve bu ifadeleri kullanır. Kendisini veya başkalarını nasıl tanıtacağını öğrenir. Nerede yaşadığı, ne işle meşgul olduğu, niye bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir. Eğer karşısındaki kişi yavaşça ve anlaşılır bir şekilde konuşursa onunla iletişime geçer. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Geniş ve Mevcut Zaman |
|
|
|
2 |
Şimdiki Zaman, Şimdiki Zamanın hikayesi |
|
|
|
3 |
Geçmiş Zaman,Di´li Geçmiş Zaman |
|
|
|
4 |
Gelecek Zaman Kalıpları |
|
|
|
5 |
Miş´li geçmiş zaman |
|
|
|
6 |
kipler |
|
|
|
7 |
Ingilizce Tekil ve Çoğul Yapılar
A,An,The Belirli ve Belgisiz Sıfatlar
Ingilizce Sıfatlar
|
|
|
|
8 |
There Is ve There Are
Kişi ve Nesne Zamirleri
Iyelik Eki-Sıfatlarda |
|
|
|
9 |
`s Iyelik Eki
Of Iyelik Eki
İşaret Sıfatları
Sayılabilen ve Sayılamayan isimler |
|
|
|
10 |
Bağlaçlar |
|
|
|
11 |
Şartlı Cümlecikler |
|
|
|
12 |
Vize Sınavı |
|
|
|
13 |
Karşılaştırmalı Sfatlar |
|
|
|
14 |
Üstünlük belirten Sıfatlar |
|
|
|
15 |
Sıfat Cümlecikleri
|
|
|
|
16 |
Zarf Cümlecikleri |
|
|
|
17 |
Dolaylı Anlatım |
|
|
|
18 |
İsim-fiiller |
|
|
|
19 |
Eylemlikler |
|
|
|
20 |
2. Vize Sınavı |
|
|
|
21 |
ülkeler, uyruklar,günler,aylar,mevsimler |
|
|
|
22 |
Zaman,saati söylemi |
|
|
|
23 |
Zaman Edatları |
|
|
|
24 |
Yer Edatları |
|
|
|
25 |
Çeviri Teknkleri 1 |
|
|
|
26 |
Çeviri Teknkleri 2 |
|
|
|
27 |
Edilgen Çatı |
|
|
|
28 |
Ettirgen Çatı |
|
|
|
29 |
Diş Aatomisi teknik çeviri bölüm 1 |
|
|
|
30 |
Diş Aatomisi teknik çeviri bölüm 2 |
|
|
|
31 |
Konu Tekrarları |
|
|
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders Kitabı: English for Life Seviye: Elementary ( Yetişkin öğrenciler için İngilizce ) Yazarlar: Tom Hutchinson Yayınevi: Oxford University Press
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
4 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
3 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
5 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
3 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
3 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
0 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
2 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
0 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
2 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
3 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
3 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
3 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
5 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
0 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
0 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
0 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
1 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 101 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|